Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Určení ustálené složky odezvy aktivně řízené rotorové soustavy s únavovou trhlinou

Popis výsledku

V příspěvku je pomocí numerických simulací zkoumán vliv zpětnovazebního řízení radiálních aktivních magnetických ložisek na ustálenou složku odezvy rotorové soustavy s hřídelem poškozeným únavovou trhlinou. Zjistilo se, že za zkoumaných podmínek je vlivzměn parametrů regulátoru aktivních magnetických ložisek na odezvu na buzení odstředivými silami nevýznamný. Ukázalo se, že výraznější torzní odezva se vybudí u rotoru se šikmo než příčně orientovanou trhlinou k ose rotace.

Klíčová slova

rotor systemactive controll

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Determination of Steady-state Response of Active Controlled Rotor System with Fatigue Crack

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The influence of feedback control of radial active magnetic bearing (AMB) on steady-state component response of rotor system with the shaft damaged by fatigue crack by numerical simulations is examined in this contribution. It was found out that in caseof assumed conditions is the influence of the controller?s parameters on the response on excitation by centrifugal forces not significant. More significant torsion response is excited in case of rotor with slant oriented crack to the direction on rotation axis.

  • Název v anglickém jazyce

    Determination of Steady-state Response of Active Controlled Rotor System with Fatigue Crack

  • Popis výsledku anglicky

    The influence of feedback control of radial active magnetic bearing (AMB) on steady-state component response of rotor system with the shaft damaged by fatigue crack by numerical simulations is examined in this contribution. It was found out that in caseof assumed conditions is the influence of the controller?s parameters on the response on excitation by centrifugal forces not significant. More significant torsion response is excited in case of rotor with slant oriented crack to the direction on rotation axis.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Modelling and Optimization of Physical Systems

  • ISBN

    978-83-60102-50-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Wydawnictwo Katedry Mechaniki Stosowanej

  • Místo vydání

    Gliwice

  • Místo konání akce

    Wisła

  • Datum konání akce

    13. 6. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku