Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelling of wall roughness effect on turbulent flows in turbomachinery

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61388998%3A_____%2F09%3A00329969" target="_blank" >RIV/61388998:_____/09:00329969 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modelling of wall roughness effect on turbulent flows in turbomachinery

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The work deals with numerical solution of incompressible and compressible turbulent flows over rough walls. The mathematical model is based on averaged Navier-Stokes equations with two-equation SST or EARSM turbulence models. The low-Re versions are usedand the wall roughness is modelled by means of the boundary condition for specific dissipation rate. The numerical solution is obtained by means of implicit upwind finite volume schemes. The presented cases are incompressible constant-pressure boundary-layer flow, incompressible flow over a ramp with flow separation and compressible flow through a turbine blade cascade. The comparison of the numerical solution with experimental data shows that the adopted roughness model is well suitable for both usedturbulence models.

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling of wall roughness effect on turbulent flows in turbomachinery

  • Popis výsledku anglicky

    The work deals with numerical solution of incompressible and compressible turbulent flows over rough walls. The mathematical model is based on averaged Navier-Stokes equations with two-equation SST or EARSM turbulence models. The low-Re versions are usedand the wall roughness is modelled by means of the boundary condition for specific dissipation rate. The numerical solution is obtained by means of implicit upwind finite volume schemes. The presented cases are incompressible constant-pressure boundary-layer flow, incompressible flow over a ramp with flow separation and compressible flow through a turbine blade cascade. The comparison of the numerical solution with experimental data shows that the adopted roughness model is well suitable for both usedturbulence models.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BK - Mechanika tekutin

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA103%2F09%2F0977" target="_blank" >GA103/09/0977: Experimentální a numerické modelování turbulentního proudění s rozsáhlým odtržením</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference on Modelling Fluid Flow Proceedings

  • ISBN

    978-963-420-985-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Dept. Fluid Mechanics, Budapest University of Technology and Economics, Budapest

  • Místo vydání

    Budapest

  • Místo konání akce

    Budapest

  • Datum konání akce

    9. 9. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku