Turbulent Boundary Layer generated Over Two Urban Roughnesses
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61388998%3A_____%2F09%3A00333098" target="_blank" >RIV/61388998:_____/09:00333098 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Turbulent Boundary Layer generated Over Two Urban Roughnesses
Popis výsledku v původním jazyce
As a basis for PIV measurement, turbulent characteristics of a flow were investigated by LDA over two different types of urban roughness in wind-tunnel. The roughness consists from long series of street canyons with unit aspect ratio. Different shapes ofroof - flat and pitched - provide a different internal boundary layer above canyons. The latter one, generated by pitched roofs, is significantly more turbulent and thus slower then above flat roofs. Momentum flux and corresponding transport exhibits the largest deviation specially at the roof level. Ventilation in the streets is therefore distinct from each other. Quadrant analysis was applied for vertical profiles and cross-sectional areas in canyons in order to detect a domination of sweep or ejection events and to find a linkage to the third moment of velocity for both cases. The overall goal of the project is to find any of coherent structure produced by the roof edge as a low momentum region or an ejection formed by hairpin.
Název v anglickém jazyce
Turbulent Boundary Layer generated Over Two Urban Roughnesses
Popis výsledku anglicky
As a basis for PIV measurement, turbulent characteristics of a flow were investigated by LDA over two different types of urban roughness in wind-tunnel. The roughness consists from long series of street canyons with unit aspect ratio. Different shapes ofroof - flat and pitched - provide a different internal boundary layer above canyons. The latter one, generated by pitched roofs, is significantly more turbulent and thus slower then above flat roofs. Momentum flux and corresponding transport exhibits the largest deviation specially at the roof level. Ventilation in the streets is therefore distinct from each other. Quadrant analysis was applied for vertical profiles and cross-sectional areas in canyons in order to detect a domination of sweep or ejection events and to find a linkage to the third moment of velocity for both cases. The overall goal of the project is to find any of coherent structure produced by the roof edge as a low momentum region or an ejection formed by hairpin.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
DG - Vědy o atmosféře, meteorologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/OC%20113" target="_blank" >OC 113: Přízemní vrstva nad městskou zástavbou:tvorba a vývoj databází</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Experimental Fluid Mechanics 2009
ISBN
978-80-7372-538-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
Technical University of Liberec
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
25. 11. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—