Numerical Simulation Of Rotor System Supported By Radial Active Magnetic Bearings During Impacts
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61388998%3A_____%2F09%3A00335129" target="_blank" >RIV/61388998:_____/09:00335129 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Numerical Simulation Of Rotor System Supported By Radial Active Magnetic Bearings During Impacts
Popis výsledku v původním jazyce
During the excessive lateral rotor vibration the contact between the disc and the stationary part or between the rotor and the inner ring of an auxiliary bearing can occur in the rotor system supported by radial active magnetic bearings (AMBs). In the computational model are the radial AMBs and impacts incorporated by means of nonlinear force coupling. The discs and the stationary part are considered to be absolutely rigid except a small neighbourhood of the contact point. To the direct determination contact stiffness of the normal component of impact force a Hertz theory is applied. The numerical simulations of rotor supported by radial AMBs showed that both of the nonlinear vibration sources (radial AMBs and impacts) could be investigated together and that the impacts have considerable influence on vibration styles.
Název v anglickém jazyce
Numerical Simulation Of Rotor System Supported By Radial Active Magnetic Bearings During Impacts
Popis výsledku anglicky
During the excessive lateral rotor vibration the contact between the disc and the stationary part or between the rotor and the inner ring of an auxiliary bearing can occur in the rotor system supported by radial active magnetic bearings (AMBs). In the computational model are the radial AMBs and impacts incorporated by means of nonlinear force coupling. The discs and the stationary part are considered to be absolutely rigid except a small neighbourhood of the contact point. To the direct determination contact stiffness of the normal component of impact force a Hertz theory is applied. The numerical simulations of rotor supported by radial AMBs showed that both of the nonlinear vibration sources (radial AMBs and impacts) could be investigated together and that the impacts have considerable influence on vibration styles.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Modelling and Optimization of Physical Systems
ISBN
978-83-60102-52-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Politechnika Slaska
Místo vydání
Gliwice
Místo konání akce
Wisla
Datum konání akce
29. 5. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—