AERODYNAMIC RESEARCH ON THE MCA ? TYPE COMPRESSOR BLADE CASCADE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61388998%3A_____%2F10%3A00346318" target="_blank" >RIV/61388998:_____/10:00346318 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
AERODYNAMIC RESEARCH ON THE MCA ? TYPE COMPRESSOR BLADE CASCADE
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with an analysis of the flow through a high cambered compressor blade cascade. The profiles of the blade cascade have been designed to be of MCA-type. The geometric and aerodynamic parameters of the cascade are presented here. The aerodynamic research was performed in a transonic wind tunnel. Optical methods were applied to obtain information on the flow structures aking place in the interblade channels when operating in a range of subsonic and transonic velocities and at various anglesof incidence. The internal shock waves and the flow separation in the rear part of the cascade channel were bserved and studied. Their influence on the loss coefficient and exit flow angle at subsonic and low transonic region was assessed. The thicknessof the sidewall boundary layer in the interblade channel was measured in order to investigate the development of the axial velocity density ratio (AVDR), which plays an important role in the interpretation of the results.
Název v anglickém jazyce
AERODYNAMIC RESEARCH ON THE MCA ? TYPE COMPRESSOR BLADE CASCADE
Popis výsledku anglicky
This paper deals with an analysis of the flow through a high cambered compressor blade cascade. The profiles of the blade cascade have been designed to be of MCA-type. The geometric and aerodynamic parameters of the cascade are presented here. The aerodynamic research was performed in a transonic wind tunnel. Optical methods were applied to obtain information on the flow structures aking place in the interblade channels when operating in a range of subsonic and transonic velocities and at various anglesof incidence. The internal shock waves and the flow separation in the rear part of the cascade channel were bserved and studied. Their influence on the loss coefficient and exit flow angle at subsonic and low transonic region was assessed. The thicknessof the sidewall boundary layer in the interblade channel was measured in order to investigate the development of the axial velocity density ratio (AVDR), which plays an important role in the interpretation of the results.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BK - Mechanika tekutin
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of ASME Turbo Expo 2010: Power for Land, Sea and Air GT2010
ISBN
978-0-7918-3872-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
ASME
Místo vydání
Glasgow
Místo konání akce
Glasgow
Datum konání akce
14. 6. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—