Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv proměnlivého diskového tlumení ozubených kol na kvalitativní vlastnosti dynamiky nelineárních parametrických soustav

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61388998%3A_____%2F11%3A00361619" target="_blank" >RIV/61388998:_____/11:00361619 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv proměnlivého diskového tlumení ozubených kol na kvalitativní vlastnosti dynamiky nelineárních parametrických soustav

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Problematika vlivu časově proměnlivého tlumení, vyvolaného vylehčujícími otvory v discích ozubených kol, v záběru ozubení je řešena v rámci analýzy vnitřní dynamiky vysokootáčkových lehkých převodových soustav o minimálních dimenzích. Tento vysoce aktuální problém, např. v jedné větvi přenášeného výkonu, ovlivňuje dynamické vlastnosti celého globálního systému motoru. Problematika je důležitá nejen v leteckém a automobilovém průmyslu, ale také u těžkých vozidel obranného průmyslu s omezeným zástavbovýmprostorem pro pohonové jednotky.

  • Název v anglickém jazyce

    The influence of variable disc damping in cog-wheels on qualitative properties of dynamics of non-linear parametric systems

  • Popis výsledku anglicky

    The problem of the influence of time variable damping, induced by lightening disc holes of cog wheels, in the gear mesh is solved in the frame of analysis of internal dynamics of high-speed light transmissive systems with minimum dimensions. This highlyactual problem, for example in a single branch of power flow, influences in a decisive manner the dynamic properties of whole global system of engine. The problem is important not only in an aviation and automobile industry, but also by the heavy vehicles of a defence industry with a limiting space for the drive units.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BI - Akustika a kmity

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Dynamika strojů 2011

  • ISBN

    978-80-87012-31-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    43-52

  • Název nakladatele

    Institute of Thermomechanics AS CR, v. v. i.

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    1. 2. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku