Turbulent flow and scalar fluxes characteristics, case study on an intersection ventilation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61388998%3A_____%2F12%3A00376042" target="_blank" >RIV/61388998:_____/12:00376042 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Turbulent flow and scalar fluxes characteristics, case study on an intersection ventilation
Popis výsledku v původním jazyce
The objective of this study is to determine processes of pollution ventilation in the X-shaped street intersection within an idealized symmetric urban area for the changing approach flow direction. A unique experimental set-up for simultaneous wind tunnel measurement of the flow velocity and the tracer gas concentration in a high temporal resolution is assembled. Advective horizontal and vertical scalar fluxes are computed from averaged measured velocity and concentration data within the street intersection. Vertical turbulent scalar fluxes are computed from synchronized velocity and concentration signals measured in the plane above the intersection. All results are obtained for five approach flow directions. The influence of the approach flow to the advective and turbulent fluxes is determined. The contribution of the advective and turbulent flux to the ventilation is discussed. Wind direction with the best dispersive conditions in the area is found.
Název v anglickém jazyce
Turbulent flow and scalar fluxes characteristics, case study on an intersection ventilation
Popis výsledku anglicky
The objective of this study is to determine processes of pollution ventilation in the X-shaped street intersection within an idealized symmetric urban area for the changing approach flow direction. A unique experimental set-up for simultaneous wind tunnel measurement of the flow velocity and the tracer gas concentration in a high temporal resolution is assembled. Advective horizontal and vertical scalar fluxes are computed from averaged measured velocity and concentration data within the street intersection. Vertical turbulent scalar fluxes are computed from synchronized velocity and concentration signals measured in the plane above the intersection. All results are obtained for five approach flow directions. The influence of the approach flow to the advective and turbulent fluxes is determined. The contribution of the advective and turbulent flux to the ventilation is discussed. Wind direction with the best dispersive conditions in the area is found.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
DG - Vědy o atmosféře, meteorologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
8th International Conference on Air Quality Science and Application
ISBN
978-1-907396-80-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
"S.1"-"4"
Název nakladatele
University of Hertfordshire
Místo vydání
Hatfield
Místo konání akce
Atheny
Datum konání akce
19. 3. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—