Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Impact of Urban-Area Geometry on Pollution Ventilation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61388998%3A_____%2F14%3A00427476" target="_blank" >RIV/61388998:_____/14:00427476 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Impact of Urban-Area Geometry on Pollution Ventilation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In order to quantify the influence of building geometry on the vehicle pollution ventilation within street canyons, a wind tunnel experiment and a large eddy simulation (LES) was performed. A model of an idealised urban area with a line source was designed with different building arrangements. Concentration, horizontal and vertical advective and turbulent pollution fluxes were computed from the measured data as ventilation characteristics. A domination of advective pollution transport was determined within street canyons. The turbulent transport was significant in vertical direction within as well as above the built-up area. The ventilation intensity was evaluated for each model arrangement separately.

  • Název v anglickém jazyce

    Impact of Urban-Area Geometry on Pollution Ventilation

  • Popis výsledku anglicky

    In order to quantify the influence of building geometry on the vehicle pollution ventilation within street canyons, a wind tunnel experiment and a large eddy simulation (LES) was performed. A model of an idealised urban area with a line source was designed with different building arrangements. Concentration, horizontal and vertical advective and turbulent pollution fluxes were computed from the measured data as ventilation characteristics. A domination of advective pollution transport was determined within street canyons. The turbulent transport was significant in vertical direction within as well as above the built-up area. The ventilation intensity was evaluated for each model arrangement separately.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    DG - Vědy o atmosféře, meteorologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP101%2F12%2F1554" target="_blank" >GAP101/12/1554: Experimentální výzkum organizovaných struktur v turbulentní mezní vrstvě nad drsným povrchem s překážkami</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů