Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experimental and numerical investigation of friction element dissipative effects in blade shrouding

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61388998%3A_____%2F15%3A00441512" target="_blank" >RIV/61388998:_____/15:00441512 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/49777513:23520/15:43924772

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s11071-014-1769-3" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/s11071-014-1769-3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s11071-014-1769-3" target="_blank" >10.1007/s11071-014-1769-3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experimental and numerical investigation of friction element dissipative effects in blade shrouding

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The reduction of undesirable vibrations of turbine blades damped by the inserted friction elements in the shroud has been investigated. The interaction of the friction elements and blades was described by normal contact and tangential friction forces. Mathematical blade models were based on the finite element method. The dry friction forces were modeled by the modified Coulomb law. The numerical results showed the satisfactory agreement with the experiment.

  • Název v anglickém jazyce

    Experimental and numerical investigation of friction element dissipative effects in blade shrouding

  • Popis výsledku anglicky

    The reduction of undesirable vibrations of turbine blades damped by the inserted friction elements in the shroud has been investigated. The interaction of the friction elements and blades was described by normal contact and tangential friction forces. Mathematical blade models were based on the finite element method. The dry friction forces were modeled by the modified Coulomb law. The numerical results showed the satisfactory agreement with the experiment.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BI - Akustika a kmity

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA101%2F09%2F1166" target="_blank" >GA101/09/1166: Výzkum dynamických vlastností a optimalizace složitých rotujících soustav s nelineárními vazbami a materiály o vysokém útlumu</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Nonlinear Dynamics

  • ISSN

    0924-090X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    79

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    1711-1726

  • Kód UT WoS článku

    000349244900005

  • EID výsledku v databázi Scopus