IMPLEMENTATION OF k-k(L)-omega TURBULENCE MODEL FOR COMPRESSIBLE TRANSITIONAL FLOW INTO OPENFOAM
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61388998%3A_____%2F15%3A00442671" target="_blank" >RIV/61388998:_____/15:00442671 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
IMPLEMENTATION OF k-k(L)-omega TURBULENCE MODEL FOR COMPRESSIBLE TRANSITIONAL FLOW INTO OPENFOAM
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the results of implementation of k-kL-? RANS turbulence model for compressible transitional flow into OpenFOAM. This model was firstly proposed by Walters and Leylek (2005) and utilizes the approach of laminar kinetic energy in order to predict transition between laminar and turbulent flows. The capability of laminar/turbulent transition modelling is tested for the basic flat plate test cases and for the VKI turbine cascade. The comparison between new implementation, k-kL-? for incompressible flow supplied in OpenFOAM and gReq model from commercial CFD package FINE/Turbo distributed by NUMECA Int. are shown. The properties of the implementation of k-kL-? model for compressible flow simulations into OpenFOAM are discussed.
Název v anglickém jazyce
IMPLEMENTATION OF k-k(L)-omega TURBULENCE MODEL FOR COMPRESSIBLE TRANSITIONAL FLOW INTO OPENFOAM
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the results of implementation of k-kL-? RANS turbulence model for compressible transitional flow into OpenFOAM. This model was firstly proposed by Walters and Leylek (2005) and utilizes the approach of laminar kinetic energy in order to predict transition between laminar and turbulent flows. The capability of laminar/turbulent transition modelling is tested for the basic flat plate test cases and for the VKI turbine cascade. The comparison between new implementation, k-kL-? for incompressible flow supplied in OpenFOAM and gReq model from commercial CFD package FINE/Turbo distributed by NUMECA Int. are shown. The properties of the implementation of k-kL-? model for compressible flow simulations into OpenFOAM are discussed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BK - Mechanika tekutin
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA03020277" target="_blank" >TA03020277: Aerodynamika extrémně zatížených profilových mříží</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Topical Problems of Fluid Mechanics 2015
ISBN
978-80-87012-55-0
ISSN
2336-5781
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
93-98
Název nakladatele
Institute of Thermomechanics ASCR v. v. i.
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
11. 2. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000363499500015