Aerodynamic investigation of the tip section for titanium blade 54"
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61388998%3A_____%2F15%3A00442970" target="_blank" >RIV/61388998:_____/15:00442970 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Aerodynamic investigation of the tip section for titanium blade 54"
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents an aerodynamic experimental and numerical investigation of the prismatic blade cascade that represents the tip section of a rotor comprising 52 titanium blades 1375 mm in length. This rotor is designed for the last stage of the low pressure cylinder of a large output steam turbine. The flow conditions of the tip section are defined by the structural and operational demands in the last stage. The tip section is characterized by a supersonic inlet, a large stagger angle and a supersonic outlet. The profile applied to the tip section is relatively very thin, and its central line is unusually cambered, so the shapes of the suction and pressure sides have converse curvatures. The results of the aerodynamic experiments are compared with the results of numerical simulations calculated by both a commercial code and an in-house code.
Název v anglickém jazyce
Aerodynamic investigation of the tip section for titanium blade 54"
Popis výsledku anglicky
This paper presents an aerodynamic experimental and numerical investigation of the prismatic blade cascade that represents the tip section of a rotor comprising 52 titanium blades 1375 mm in length. This rotor is designed for the last stage of the low pressure cylinder of a large output steam turbine. The flow conditions of the tip section are defined by the structural and operational demands in the last stage. The tip section is characterized by a supersonic inlet, a large stagger angle and a supersonic outlet. The profile applied to the tip section is relatively very thin, and its central line is unusually cambered, so the shapes of the suction and pressure sides have converse curvatures. The results of the aerodynamic experiments are compared with the results of numerical simulations calculated by both a commercial code and an in-house code.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BK - Mechanika tekutin
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA03020277" target="_blank" >TA03020277: Aerodynamika extrémně zatížených profilových mříží</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
11th European Conference on Turbomachinery Fluid Dynamics and Thermodynamics, ETC 2015
ISBN
—
ISSN
2410-4833
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
1-13
Název nakladatele
European Conference on Turbomachinery (ETC)
Místo vydání
Madrid
Místo konání akce
Madrid
Datum konání akce
23. 3. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—