Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CFD Calculations in Turbomachinery and their Validation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61388998%3A_____%2F15%3A00447923" target="_blank" >RIV/61388998:_____/15:00447923 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21220/15:00241826

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CFD Calculations in Turbomachinery and their Validation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Numerical data obtained by 2D compressible flow CFD simulation were validated by the comparison with experimental results. The investigation was made on the mid-section of the 48" long rotor blade and it was focused on the effect of shock-wave interactions with shear layers. This interaction results in the laminar/turbulent transition where separated flow occurs and it has impacts on flow structure and the blade cascade losses. Numerical simulations were carried out by two different codes: the commercial code NUMECA based on the gamma-Re transition model connected with the SST k-epsilon/k-omega turbulence model and in-house code of the Dept. of Technical mathematics, CTU Prague/ Institute of Thermodynamics in Prague. Simulations of the laminar and thefully turbulent flows were accomplished for comparison using the same numerical approach.

  • Název v anglickém jazyce

    CFD Calculations in Turbomachinery and their Validation

  • Popis výsledku anglicky

    Numerical data obtained by 2D compressible flow CFD simulation were validated by the comparison with experimental results. The investigation was made on the mid-section of the 48" long rotor blade and it was focused on the effect of shock-wave interactions with shear layers. This interaction results in the laminar/turbulent transition where separated flow occurs and it has impacts on flow structure and the blade cascade losses. Numerical simulations were carried out by two different codes: the commercial code NUMECA based on the gamma-Re transition model connected with the SST k-epsilon/k-omega turbulence model and in-house code of the Dept. of Technical mathematics, CTU Prague/ Institute of Thermodynamics in Prague. Simulations of the laminar and thefully turbulent flows were accomplished for comparison using the same numerical approach.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BK - Mechanika tekutin

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Turbostroje 2015

  • ISBN

    978-80-905040-5-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    156-165

  • Název nakladatele

    TechSoft Engineering s.r.o

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    22. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku