Simulation of Supersonic Flow Through the Tip-Section Turbine Blade Cascade with a Flat Profile
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61388998%3A_____%2F19%3A00503332" target="_blank" >RIV/61388998:_____/19:00503332 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21220/19:00330617
Výsledek na webu
<a href="http://www.it.cas.cz/fm/im/im/proceedings/2019" target="_blank" >http://www.it.cas.cz/fm/im/im/proceedings/2019</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14311/TPFM.2019.023" target="_blank" >10.14311/TPFM.2019.023</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Simulation of Supersonic Flow Through the Tip-Section Turbine Blade Cascade with a Flat Profile
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution presents results of the numerical simulation of 2D compressible flow through the tip-section turbine blade cascade with a flat profile and the supersonic inlet. The simulation was carried out by the OpenFOAM code using the Favre-averaged NavierStokes equations completed by the two-equation SST turbulence model and the γ-Reθ bypass transition model. Predictions carried out for nominal conditions were focused particularly on the relation between the inlet flow angle and the inlet Mach number. Further, the effect of the shock-wave/boundary layer interaction on the skin friction coefficient was investigated. Numerical results were compared with experimental data.
Název v anglickém jazyce
Simulation of Supersonic Flow Through the Tip-Section Turbine Blade Cascade with a Flat Profile
Popis výsledku anglicky
The contribution presents results of the numerical simulation of 2D compressible flow through the tip-section turbine blade cascade with a flat profile and the supersonic inlet. The simulation was carried out by the OpenFOAM code using the Favre-averaged NavierStokes equations completed by the two-equation SST turbulence model and the γ-Reθ bypass transition model. Predictions carried out for nominal conditions were focused particularly on the relation between the inlet flow angle and the inlet Mach number. Further, the effect of the shock-wave/boundary layer interaction on the skin friction coefficient was investigated. Numerical results were compared with experimental data.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH02020057" target="_blank" >TH02020057: Profilové turbínové mříže pro supersonická proudová pole</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of Topical Problems of Fluid Mechanics 2019
ISBN
978-80-87012-69-7
ISSN
2336-5781
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
169-174
Název nakladatele
Institute of Thermomechanics of the Czech Academy of Sciences
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
20. 2. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—