Investigation of Compressible Flow Through a Turbine Blade Cascade for Various Transonic Flow Regimes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61388998%3A_____%2F21%3A00536288" target="_blank" >RIV/61388998:_____/21:00536288 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21220/21:00355698
Výsledek na webu
<a href="https://ojs.cvut.cz/ojs/index.php/ap/article/view/6104" target="_blank" >https://ojs.cvut.cz/ojs/index.php/ap/article/view/6104</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14311/AP.2021.61.0110" target="_blank" >10.14311/AP.2021.61.0110</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Investigation of Compressible Flow Through a Turbine Blade Cascade for Various Transonic Flow Regimes
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the numerical simulation of 2D transonic flow through the turbine blade cascade SE1050 at various flow regimes. The first one is the nominal regime with zero incidence angle involved in the ERCOFTAC Database CFD-QNET and the second one with the incidence angle +20o corresponds to an overload operation regime. Advanced mathematical models with two various models of the bypass transition to turbulence were applied for the simulation of different regimes of transonic flows with attached and separated flows. Transition models proposed by Dick et al. (2012) and by Menter et al. (2015) are based on transport equations for the intermittency coefficient. Numerical results were compared with experimental data based on the optical and pressure measurements.
Název v anglickém jazyce
Investigation of Compressible Flow Through a Turbine Blade Cascade for Various Transonic Flow Regimes
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the numerical simulation of 2D transonic flow through the turbine blade cascade SE1050 at various flow regimes. The first one is the nominal regime with zero incidence angle involved in the ERCOFTAC Database CFD-QNET and the second one with the incidence angle +20o corresponds to an overload operation regime. Advanced mathematical models with two various models of the bypass transition to turbulence were applied for the simulation of different regimes of transonic flows with attached and separated flows. Transition models proposed by Dick et al. (2012) and by Menter et al. (2015) are based on transport equations for the intermittency coefficient. Numerical results were compared with experimental data based on the optical and pressure measurements.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH02020057" target="_blank" >TH02020057: Profilové turbínové mříže pro supersonická proudová pole</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Polytechnica
ISSN
1210-2709
e-ISSN
1805-2363
Svazek periodika
61
Číslo periodika v rámci svazku
SI
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
110-116
Kód UT WoS článku
000618346400011
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85101379697