Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Time-Variable Normal Contact Force Influence on Dry-Friction Damping of Self-excited Vibration of Bladed Turbine Wheel

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61388998%3A_____%2F24%3A00603948" target="_blank" >RIV/61388998:_____/24:00603948 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-56496-3_41" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-56496-3_41</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-56496-3_41" target="_blank" >10.1007/978-3-031-56496-3_41</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Time-Variable Normal Contact Force Influence on Dry-Friction Damping of Self-excited Vibration of Bladed Turbine Wheel

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This conference paper deals with dry friction contacts in tie-boss couplings on reduced modal synthesis model of turbine bladed wheel with 66 blades. Due to deformation of the cascade caused by forced excitation from the stator flow and self-excitation instability modelled by Van der Pol model, the motion in friction contacts causes slipping of the surfaces and also changes in normal contact forces. Both friction and variable normal forces are considered in this contribution and effect of contact parameters, such as normal force and angle of contact surfaces, are studied.

  • Název v anglickém jazyce

    Time-Variable Normal Contact Force Influence on Dry-Friction Damping of Self-excited Vibration of Bladed Turbine Wheel

  • Popis výsledku anglicky

    This conference paper deals with dry friction contacts in tie-boss couplings on reduced modal synthesis model of turbine bladed wheel with 66 blades. Due to deformation of the cascade caused by forced excitation from the stator flow and self-excitation instability modelled by Van der Pol model, the motion in friction contacts causes slipping of the surfaces and also changes in normal contact forces. Both friction and variable normal forces are considered in this contribution and effect of contact parameters, such as normal force and angle of contact surfaces, are studied.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA20-26779S" target="_blank" >GA20-26779S: Výzkum nestabilit dynamického stall flutteru a jejich následků na aplikace turbostrojů pomocí matematických, numerických a experimentálních metod</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Springer Proceedings in Mathematics and Statistics

  • ISBN

    978-3-031-56495-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    633-645

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    CHAM

  • Místo konání akce

    ELECTR NETWORK

  • Datum konání akce

    6. 12. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    001289530700041