Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Monitorování ozáření posádek letadel: výsledky studií z let 2001 až 2003

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61389005%3A_____%2F04%3A00100845" target="_blank" >RIV/61389005:_____/04:00100845 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Aircrew exposure monitoring: results of 2001 to 2003 studies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Aircrew exposure represents one of the recent subjects of occupational individual dosimetry. Since 1991 many new results have been found; there is however a need to gather further data on this exposure and its variation with geomagnetic position, solar activity and flight route parameters. Since 2001, many individual and six long-term monitoring programmes have been conducted onboard aircraft of Czech Airlines (CSA). In these programmes, a Si-diode spectrometer was fixed in an aircraft. Together with it, passive dosemeters: thermoluminescent detector, track-etch based neutron dosemeter and linear energy transfer spectrometer were exposed. More than 700 regular commercial flights were monitored in this manner. CSA supplied us also with full navigation data, which allowed us to calculate the exposure levels using EPCARD 3.2 and CARI6 codes

  • Název v anglickém jazyce

    Aircrew exposure monitoring: results of 2001 to 2003 studies

  • Popis výsledku anglicky

    Aircrew exposure represents one of the recent subjects of occupational individual dosimetry. Since 1991 many new results have been found; there is however a need to gather further data on this exposure and its variation with geomagnetic position, solar activity and flight route parameters. Since 2001, many individual and six long-term monitoring programmes have been conducted onboard aircraft of Czech Airlines (CSA). In these programmes, a Si-diode spectrometer was fixed in an aircraft. Together with it, passive dosemeters: thermoluminescent detector, track-etch based neutron dosemeter and linear energy transfer spectrometer were exposed. More than 700 regular commercial flights were monitored in this manner. CSA supplied us also with full navigation data, which allowed us to calculate the exposure levels using EPCARD 3.2 and CARI6 codes

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BG - Jaderná, atomová a molekulová fyzika, urychlovače

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/KSK4055109" target="_blank" >KSK4055109: Fyzika, chemie a informatika pro biologické, ekologické a lékařské aplikace</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Radiation Protection Dosimetry

  • ISSN

    0144-8420

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    110

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    351-355

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus