Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zbytková pnutí v za studena vinutých automobilových pružinách měřená pomocí neutronové difrakce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61389021%3A_____%2F04%3A00103253" target="_blank" >RIV/61389021:_____/04:00103253 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61389021:_____/04:00022130

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Residual stresses in cold-coiled helical compression springs for automotive suspensions measured by neutron diffraction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Residual stresses in cold-coiled helical compression springs for automotive suspensions were determined at several manufacturing stages using neutron diffraction. These results indicate that the residual stresses in the as-coiled springs are nearly uniaxial with peak values of +/-900MPa and independent of coil position. A factory stress-relieved spring showed the same pattern of stresses, but with the peak values reduced to ~+/-200 MPa. Residual stresses in a spring annealed in a laboratory furnace at 56 K over the normal factory annealing temperature were ~35% lower. The effect of cutting the springs either by electric discharge machining (EDM) or by abusive grinding was also examined. From these data, the smallest spring segment that can yield reliable stress data was determined.

  • Název v anglickém jazyce

    Residual stresses in cold-coiled helical compression springs for automotive suspensions measured by neutron diffraction

  • Popis výsledku anglicky

    Residual stresses in cold-coiled helical compression springs for automotive suspensions were determined at several manufacturing stages using neutron diffraction. These results indicate that the residual stresses in the as-coiled springs are nearly uniaxial with peak values of +/-900MPa and independent of coil position. A factory stress-relieved spring showed the same pattern of stresses, but with the peak values reduced to ~+/-200 MPa. Residual stresses in a spring annealed in a laboratory furnace at 56 K over the normal factory annealing temperature were ~35% lower. The effect of cutting the springs either by electric discharge machining (EDM) or by abusive grinding was also examined. From these data, the smallest spring segment that can yield reliable stress data was determined.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JB - Senzory, čidla, měření a regulace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Material Science and Engineering A: Structural materials

  • ISSN

    0921-5093

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    367

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    306-311

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus