Hybridní lokomotiva
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61672131%3A_____%2F19%3AN0000001" target="_blank" >RIV/61672131:_____/19:N0000001 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hybridní lokomotiva
Popis výsledku v původním jazyce
Využitelnost hybridních lokomotiv pro posun ve stanicích nebo na vlečkách v České Republice je zatím velkou neznámou. Až další roky zkoušek a provozu ukážou, kde se můžou hybridní lokomotivy uplatnit na našich železnicích.
Název v anglickém jazyce
Hybrid locomotive
Popis výsledku anglicky
Usability of hybrid locomotives for shunting in stations or at industrial spurs in Czech Republic is currently unknown. The following years of testing and operation will show, where the hybrid locomotives can be used on our railways.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FV10724" target="_blank" >FV10724: Hybridní lokomotiva a elektronická optimalizace energetiky jejího provozu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
KEEZ-G-10724.02-19
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Hlavní části hybridní lokomotivy jsou trakční akumulátorové baterie. Na lokomotivě může být použitý jako další zdroj elektrické energie spalovací motor nebo může mít lokomotiva sběrací ústrojí, které bude sloužit pro napájení z trakčního vedení. Tyto tři zdroje energie můžeme na lokomotivě kombinovat tímto způsobem: Trakční baterie + spalovací motor: - Hlavní zdroj energie tvoří trakční baterie a v případě potřeby se uvede do provozního stavu spalovací motor. Spalovací motor se používá pouze pro dobíjení trakční baterie. Tato koncepce je použita na posunovací lokomotivě TRIO s označením 719.401. - Hlavní zdroj energie tvoří trakční baterie a spalovací motor. Energie těchto dvou zdrojů se sčítá a využívá se k pohonu lokomotivy. Koncepce je nejlepší pro traťovou lokomotivu. - Hlavní zdroj energie tvoří spalovací motor, který se udržuje ve jmenovitých otáčkách, kde je spotřeba nejefektivnější. Pro výkonové špičky pro rozjezd, stoupání se využívá trakční baterie. Koncepce je nejlepší pro traťovou lokomotivu.
Ekonomické parametry
Úspora provozních nákladů u provozovatele ve výši 15 - 20 % dle režimu využití. Potenciální zvýšení tržeb z uvedeného produktu ve výši 100 - 200 mil. Kč za rok počínaje rokem 2023, z důvodu uvedení produktu na trh.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
61672131
Název vlastníka
CZ LOKO, a.s.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
—