Kvalita v sociální práci a sociálních službách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17200%2F14%3AA1401AIC" target="_blank" >RIV/61988987:17200/14:A1401AIC - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kvalita v sociální práci a sociálních službách
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace popisuje základy problematiky kvality v sociální práci a zejména v sociálních službách a seznamuje tak čtenáře s možnými příležitostmi i riziky, které toto téma přináší. V textu jsou vysvětleny základní pojmy (kvalita, kvalita služeb, management kvality) a specifika kvality v sociálních službách. Následně je popsán vývoj tématu kvality v sociální práci v zahraničí i v českém prostředí. Stěžejní část publikace se věnuje metodám a technikám managementu kvality, které pocházejí z tradičně tržní oblasti (ISO normy, TQM, EFQM aj.) a z oblasti sociální práce (supervize, evaluace aj.). Závěr publikace se věnuje postupům při zavádění kvality do organizací sociální práce a identifikaci přínosů i rizik managementu kvality pro organizace sociální práce.Jedinečnost publikace tkví v komplexním pojetí problematiky a specifickém zaměření na kvalitu v oblasti sociální práce a zejména sociálních služeb.
Název v anglickém jazyce
Quality of Social Work and Social Services
Popis výsledku anglicky
The publication describes the basics of quality in social work and particularly in social services, thus introducing the reader to the potential opportunities and risks which this topic brings along. The text explains the basic notions (quality, qualityof services, quality management) and specific features of quality in social services. Subsequently, development of the theme of quality in social work both abroad and in the Czech environment is described. The principal part of the publication deals withmethods and techniques of quality management which come from the traditional market field (ISO standards, TQM, EFQM, etc.) and from the field of social work (supervision, evaluation, etc.). The final part of the publication deals with procedures for implementation of quality into social work organizations. The uniqueness of the publication lies in a comprehensive approach to the issue and a specific focus on quality in the field of social work and particularly of social services.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-247-4315-8
Počet stran knihy
151
Název nakladatele
Grada Publishing, a.s.
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—