Dilemma-solving as method for sustainable society education.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17200%2F15%3AA1701FHE" target="_blank" >RIV/61988987:17200/15:A1701FHE - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Dilemma-solving as method for sustainable society education.
Popis výsledku v původním jazyce
The necessity of Education for Sustainable Society and development is caused by the escalation of the environmental and human situation. From the critical pedagogy perspective the author discusses the ways how to implement praxis-oriented educational approach into class-room activities. The choise is focused on dilemma-solving method.
Název v anglickém jazyce
Dilemma-solving as method for sustainable society education.
Popis výsledku anglicky
The necessity of Education for Sustainable Society and development is caused by the escalation of the environmental and human situation. From the critical pedagogy perspective the author discusses the ways how to implement praxis-oriented educational approach into class-room activities. The choise is focused on dilemma-solving method.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences & Arts, SGEM 2015
ISBN
978-619-7105-45-2
ISSN
2367-5659
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
311-317
Název nakladatele
SGEM2015, STEF92 Technology Ltd.
Místo vydání
Sofia, Bulgaria
Místo konání akce
Albena, Bulgary
Datum konání akce
26. 8. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—