Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Software for responsive evaluation of community work as a learning tool

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17200%2F19%3AA21026AM" target="_blank" >RIV/61988987:17200/19:A21026AM - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.europeanproceedings.com/files/data/article/167/6667/article_167_6667_pdf_100.pdf" target="_blank" >https://www.europeanproceedings.com/files/data/article/167/6667/article_167_6667_pdf_100.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2019.11.23" target="_blank" >10.15405/epsbs.2019.11.23</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Software for responsive evaluation of community work as a learning tool

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Community work emphasises the development of a mobilized community. Its performance puts high demands on the learning and self-reflection of community workers. One of the instruments to support these processes is a responsive and participative evaluation. Currently, there are no instruments for responsive evaluation of community work. It seems desirable to develop an original instrument in cooperation with the target group, in the case of software development, using the so-called agile methodology. The research aims to find out expectations of community workers as regards the software for responsive evaluation of community work. The aim of this article is to identify and analyse the expectations of community workers associated with support of their learning and self-reflection. The research was carried out using the method of Constructivist Grounded Theory, while for the data collection we used the technique of semi-structured focus groups. In 2018, there were 6 focus groups consisting of 48 community workers. When formulating the expectations, community workers described the characteristics of evaluation software in terms of its purpose, design, and functions. They defined what results, processes, and methods should be evaluated in order to contribute to the development of the workers’ self-reflection, the ability to identify successes and failures, as well as the factors leading to them.

  • Název v anglickém jazyce

    Software for responsive evaluation of community work as a learning tool

  • Popis výsledku anglicky

    Community work emphasises the development of a mobilized community. Its performance puts high demands on the learning and self-reflection of community workers. One of the instruments to support these processes is a responsive and participative evaluation. Currently, there are no instruments for responsive evaluation of community work. It seems desirable to develop an original instrument in cooperation with the target group, in the case of software development, using the so-called agile methodology. The research aims to find out expectations of community workers as regards the software for responsive evaluation of community work. The aim of this article is to identify and analyse the expectations of community workers associated with support of their learning and self-reflection. The research was carried out using the method of Constructivist Grounded Theory, while for the data collection we used the technique of semi-structured focus groups. In 2018, there were 6 focus groups consisting of 48 community workers. When formulating the expectations, community workers described the characteristics of evaluation software in terms of its purpose, design, and functions. They defined what results, processes, and methods should be evaluated in order to contribute to the development of the workers’ self-reflection, the ability to identify successes and failures, as well as the factors leading to them.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL01000351" target="_blank" >TL01000351: Vývoj softwaru pro responzivní evaluaci a plánování komunitní práce jako nástroje pro rozvoj účinné a efektivní praxe v oblasti sociálního začleňování</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    European Proceedings of Social and Behavioural Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    2357-1330

  • e-ISSN

    2357-1330

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    253-263

  • Název nakladatele

    FUTURE ACAD

  • Místo vydání

    Nicosia

  • Místo konání akce

    Barcelona

  • Datum konání akce

    9. 10. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000569023400023