Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of the topics about which older adults contacted the older adult helpline during the COVID-19 pandemic in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17200%2F23%3AA2402KPB" target="_blank" >RIV/61988987:17200/23:A2402KPB - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://rsw.erickson.international/en/visualizza/pdf/410" target="_blank" >https://rsw.erickson.international/en/visualizza/pdf/410</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of the topics about which older adults contacted the older adult helpline during the COVID-19 pandemic in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The research aimed to identify the topics about which older adults contacted an older adult helpline, to analyse the needs of callers in terms of the content of social support, and to develop a typology of interventions that telephone crisis assistance workers provided during the COVID-19 pandemic. We used a qualitative content analysis by Schreier (2012). We analysed records of a selected social service, specifically the records of telephone crisis assistance for older adults (N=500) and expert interviews (N=6) with workers of a selected older adult helpline. The most frequent topic of the telephone crisis assistance for older adults during the pandemic was emotional and health issues related to the problem of coping with the life situation and loneliness. The most common content of social support was emotional support, and the most common intervention provided was emotional ventilation and supportive conversation.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of the topics about which older adults contacted the older adult helpline during the COVID-19 pandemic in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The research aimed to identify the topics about which older adults contacted an older adult helpline, to analyse the needs of callers in terms of the content of social support, and to develop a typology of interventions that telephone crisis assistance workers provided during the COVID-19 pandemic. We used a qualitative content analysis by Schreier (2012). We analysed records of a selected social service, specifically the records of telephone crisis assistance for older adults (N=500) and expert interviews (N=6) with workers of a selected older adult helpline. The most frequent topic of the telephone crisis assistance for older adults during the pandemic was emotional and health issues related to the problem of coping with the life situation and loneliness. The most common content of social support was emotional support, and the most common intervention provided was emotional ventilation and supportive conversation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Relational Social Work

  • ISSN

    2532-3814

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    IT - Italská republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    100-118

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus