RELATIONSHIP BETWEEN DARK TRIAD TRAITS AND SUBJECTIVE PERCEIVED PERSONAL EXISTENTIAL FULFILLMENT IN FUTURE TEACHERS.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17200%2F23%3AA2502NBU" target="_blank" >RIV/61988987:17200/23:A2502NBU - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://library.iated.org/view/SKOBRTAL2023REL?re=downloadnotallowed" target="_blank" >https://library.iated.org/view/SKOBRTAL2023REL?re=downloadnotallowed</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2023.1428" target="_blank" >10.21125/edulearn.2023.1428</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
RELATIONSHIP BETWEEN DARK TRIAD TRAITS AND SUBJECTIVE PERCEIVED PERSONAL EXISTENTIAL FULFILLMENT IN FUTURE TEACHERS.
Popis výsledku v původním jazyce
The present study aimed to examine the relationship between three personality traits: narcissism, Machiavellianism, and subclinical psychopathy, known as the Dark Triad, and personal existential fulfillment in a sample of students of pedagogical faculty. The dark triad personality traits can harm future teachers' personal existential fulfillment and well-being. It is important to consider these factors when selecting and training future teachers.
Název v anglickém jazyce
RELATIONSHIP BETWEEN DARK TRIAD TRAITS AND SUBJECTIVE PERCEIVED PERSONAL EXISTENTIAL FULFILLMENT IN FUTURE TEACHERS.
Popis výsledku anglicky
The present study aimed to examine the relationship between three personality traits: narcissism, Machiavellianism, and subclinical psychopathy, known as the Dark Triad, and personal existential fulfillment in a sample of students of pedagogical faculty. The dark triad personality traits can harm future teachers' personal existential fulfillment and well-being. It is important to consider these factors when selecting and training future teachers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50100 - Psychology and cognitive sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EDULEARN23 Proceedings
ISBN
978-84-09-52151-7
ISSN
2340-1117
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
5437-5443
Název nakladatele
IATED Academy
Místo vydání
Valencia
Místo konání akce
Palma
Datum konání akce
3. 7. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—