Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hypotéza tranzitivity v jazykovém vyučování

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F08%3AA0900SF4" target="_blank" >RIV/61988987:17250/08:A0900SF4 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hypotéza tranzitivity v jazykovém vyučování

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá možnostmi využití hypotézy tranzitivity v jazykovém vyučování. Hypotéza tranzitivity je založena na sémantickém pojetí tranzitivity, která je pojímána nikoliv dichotomicky, ale jako soubor příznaků realizujících se ve větě. Dále je představen způsob využití jazykového korpusu při analýze tranzitivity.

  • Název v anglickém jazyce

    Transitivity hypothesis in language teaching

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents possibilities of usage the Transitivity Hypothesis in language-teaching. The Transitivity Hypothesis is based on a semantic approach to transitivity which define the transitivity not as a dichotomy, but as a cluster of features associated with a clause. The paper also shows perspective ways how to use a language corpus at transitivity analysis.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP405%2F08%2FP157" target="_blank" >GP405/08/P157: Analýza příznaků vysoké a nízké tranzitivity českých vět (z hlediska emergentní gramatiky)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Tradiční a netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na základní škole

  • ISBN

    978-80-244-2240-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Vydavatelství Univerzity Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    10. 4. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku