K odklonům od organizace střídání replik mluvčích na pozadí asymetrie mediálního diskurzu (na příkladu českých rozhlasových debat)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F08%3AA0900V7P" target="_blank" >RIV/61988987:17250/08:A0900V7P - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K odklonům od organizace střídání replik mluvčích na pozadí asymetrie mediálního diskurzu (na příkladu českých rozhlasových debat)
Popis výsledku v původním jazyce
Studie využívá metodologického přístupu konverzační analýzy (Sacks, Schegglof, Heritage) a zaměřuje se na specifické rysy střídání replik mluvčích jako jednu z charakteristických dimenzí organizace institucionálního dialogu. Na příkladu českých rozhlasových debat analyzuje způsoby, jakými se jejich účastníci (moderátoři i hosté) odklánějí od institucionálního rámce a charakterizuje reakce či postihy, které takový odklon vyvolává. V neposlední řadě pak také sleduje, nakolik výše zmíněné aspekty odrážejíasymetrickou povahu mediálního diskurzu.
Název v anglickém jazyce
On departures from turn-taking norms against the background of asymmetrical media discourse (using examples from Czech radio debates)
Popis výsledku anglicky
The paper based on a conversational analytic approach (Sacks, Schegglof, Heritage) deals with the special turn-taking mechanism as a fundamental dimension in the organization of institutional talk. On the example of Czech radio debates it seeks to answerthe question how participants of radio debates (both interviewers and interviewees) depart from the established norm, how such departure is addressed and sanctioned and how the above-mentioned aspects reflect the asymmetric nature of media discourse.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA405%2F07%2F0176" target="_blank" >GA405/07/0176: Komunikativní a textové strategie v rozhlasové, časopisecké, komerční a akademické publicistice (kontrastivní analýza anglického a českého diskurzu)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Autorský záměr a jeho cesta k adresátovi
ISBN
978-80-7368-592-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
—
Název nakladatele
Ostravská univerzita v Ostravě, Filozofická fakulta
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
10. 3. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—