Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jaime Rosales? Las horas del día: A Psycho-Thriller Made in Spain

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F10%3AA1100YBO" target="_blank" >RIV/61988987:17250/10:A1100YBO - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    španělština

  • Název v původním jazyce

    LAS HORAS DEL DÍA, de Jaime Rosales: Un psycho-thriller Made in Spain

  • Popis výsledku v původním jazyce

    El artículo analiza la película del director espa?ol Jaime Rosales Las horas del día (2003). El análisis es doble: por una parte el autor hace una lectura interna del texto; por otra, la lectura es relacionada con el desarrollo del mercado cinematográfico a nivel global o, en otras palabras, con la globalización (ideológica, política, económica) del cine como espectáculo. La película no es un psycho-thriller pero tiene importantes elementos del género. Puede considerarse un producto híbrido o posmoderno, resultado del intento del director de hacer un cine ?de autor? con elementos del cine de intriga y terror (concretamente un asesino en serie) a la manera del cine de masas norteamericano. El resultado es ambiguo. El autor del presente artículo se?ala las tensiones formales e ideológicas de Las horas del día y se?ala su similitud con otros productos análogos que, por razones parecidas, aparecen en el mercado por las mismas fechas.

  • Název v anglickém jazyce

    Jaime Rosales? Las horas del día: A Psycho-Thriller Made in Spain

  • Popis výsledku anglicky

    This article examines Jaime Rosales? film Las horas del día (2003). The analysis is twofold: on the one hand the author reads the text internally (internal reading), on the other hand this reading is put in relation with the development of the film industry and market at a global level, i. e., with the globalization (ideological, political and economic) of cinema. Las horas del día is not a psycho-thriller but it contains important elements of the genre. It can be considered a hybrid or postmodern product, resulting from the director?s attempt to create an auteur film with elements from thriller and horror movies (precisely a serial killer film), as USA popular films. The result is ambiguous. The author of this article points out the formal and ideological tensions in the film and shows the similarities with analogous films which appear in the market around the same time.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Romanistica, Vol. 10, Num. 1/2010

  • ISSN

    1803-6406

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus