Where is the Truth? - Discourse Analysis of Newspaper Headlines
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F11%3AA120143Q" target="_blank" >RIV/61988987:17250/11:A120143Q - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Where is the Truth? - Discourse Analysis of Newspaper Headlines
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with analysis of 469newspaper headlines related to the issue of immigration covered by the internetversion of the Guardian newspaper during the year 2010. With the help ofdiscourse analysis with a critical view and systemic functional linguistics(SFL) I would like to focus mainly on the interpersonal function of theseheadlines. Furthermore, I would like to unfold the newspaper?s attitude to thesubject of immigration and to comment on the influence the headlines have onthe construction of a particular image of immigrants, migrants, asylum seekersand refugees.
Název v anglickém jazyce
Where is the Truth? - Discourse Analysis of Newspaper Headlines
Popis výsledku anglicky
This paper deals with analysis of 469newspaper headlines related to the issue of immigration covered by the internetversion of the Guardian newspaper during the year 2010. With the help ofdiscourse analysis with a critical view and systemic functional linguistics(SFL) I would like to focus mainly on the interpersonal function of theseheadlines. Furthermore, I would like to unfold the newspaper?s attitude to thesubject of immigration and to comment on the influence the headlines have onthe construction of a particular image of immigrants, migrants, asylum seekersand refugees.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Power and Persuasion: Interpersonal discourse strategies in the public domain
ISBN
978-80-7368-643-7
Počet stran výsledku
28
Strana od-do
74-101
Počet stran knihy
111
Název nakladatele
Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS kapitoly
—