Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Obraz polských dějin v současných českých dějepisných učebnicích

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F12%3AA1301661" target="_blank" >RIV/61988987:17250/12:A1301661 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Obraz polských dějin v současných českých dějepisných učebnicích

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Analýza českých dějepisných učebnic prokázala, že je Polsku, polským dějinám a historii česko-polských vztahů od raného středověku do současnosti věnována kvantitativně značná pozornost, úměrná možnostem dějepisného vyučování. Přiblíženy jsou mnohé významné osobnosti polské politiky, vědy a umění a v zásadě i klíčové události polské historie. České dějepisné učebnice se snaží nezdůrazňovat sporné momenty ve vzájemných česko-polských vztazích. Ústup od faktografie a přísně chronologického výkladu k problémovému se promítá v určitém porušení systematičnosti výkladu. K prezentaci klíčových událostí polských dějin se využívají narativní prameny a ikonografický materiál, byť většinou v ilustrativní funkci. I v didaktickém aparátu je pamatováno na fixaci nejvýznamnějších momentů polské minulosti.

  • Název v anglickém jazyce

    The image of Polish history in the contemporary Czech textbooks for historical

  • Popis výsledku anglicky

    Czech textbooks for historical analysis showed that Poland, Polish history and the history of Czech-Polish relations from the early Middle Ages to the present quantitatively devoted considerable attention commensurate history teaching opportunities. Approximations are many important personalities of Polish politics, science and art and in principle the key events of Polish history. Czech historiographical textbooks don´t try to point out the controversial moments in mutual Czech-Polish relations. Retreat from the body of knowledge and strictly chronological interpretation to problem is reflected in a systematic violation of interpretation. The presentation of the key events in Polish history, the use of narrative sources and iconographic material, butmostly in the illustrative function. Even in the didactic apparatus it is remembered to fix the most significant moments of the Polish past.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Jazyk-škola-prostor jako dererminanty kulturního vývoje Těšínského Slezska

  • ISBN

    978-80-87381-10-6

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    236-246

  • Počet stran knihy

    276

  • Název nakladatele

    Kongres Polaków v Republice Czeskiej

  • Místo vydání

    Czeski Cieszyn

  • Kód UT WoS kapitoly