Trolling in online discussions: from provocation to community-building
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F13%3AA14018I9" target="_blank" >RIV/61988987:17250/13:A14018I9 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Trolling in online discussions: from provocation to community-building
Popis výsledku v původním jazyce
This paper focuses on the practice of trolling in online discussions. Working with a corpus taken from the websites of three British newspapers, it examines how users themselves define trolling; comparison with a previous study (Hardaker 2010) suggests that users' definitions of trolling may vary depending on the discussion topic. The paper then presents a qualitative pragmatic analysis of one discussion which was attacked by trolls. After examining how trolls announce their presence and attempt to provoke reactions from core community members, the article then moves on to discuss several salient aspects of the antagonistic facework used during the ensuing "flame war". Finally, the article turns to address the social dimension of trolling, outlining how a practice which is generally considered destructive can also paradoxically have constructive effects, helping to build new communities and strengthen existing ones.
Název v anglickém jazyce
Trolling in online discussions: from provocation to community-building
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on the practice of trolling in online discussions. Working with a corpus taken from the websites of three British newspapers, it examines how users themselves define trolling; comparison with a previous study (Hardaker 2010) suggests that users' definitions of trolling may vary depending on the discussion topic. The paper then presents a qualitative pragmatic analysis of one discussion which was attacked by trolls. After examining how trolls announce their presence and attempt to provoke reactions from core community members, the article then moves on to discuss several salient aspects of the antagonistic facework used during the ensuing "flame war". Finally, the article turns to address the social dimension of trolling, outlining how a practice which is generally considered destructive can also paradoxically have constructive effects, helping to build new communities and strengthen existing ones.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0222" target="_blank" >EE2.3.20.0222: Posílení rozvoje Centra výzkumu odborného jazyka angličtiny a němčiny na Filozofické fakultě Ostravské univerzity</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Brno Studies in English
ISSN
0524-6881
e-ISSN
—
Svazek periodika
39
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
5-25
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—