Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Trolling in online discussions: from provocation to community-building

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F13%3AA14018I9" target="_blank" >RIV/61988987:17250/13:A14018I9 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Trolling in online discussions: from provocation to community-building

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on the practice of trolling in online discussions. Working with a corpus taken from the websites of three British newspapers, it examines how users themselves define trolling; comparison with a previous study (Hardaker 2010) suggests that users' definitions of trolling may vary depending on the discussion topic. The paper then presents a qualitative pragmatic analysis of one discussion which was attacked by trolls. After examining how trolls announce their presence and attempt to provoke reactions from core community members, the article then moves on to discuss several salient aspects of the antagonistic facework used during the ensuing "flame war". Finally, the article turns to address the social dimension of trolling, outlining how a practice which is generally considered destructive can also paradoxically have constructive effects, helping to build new communities and strengthen existing ones.

  • Název v anglickém jazyce

    Trolling in online discussions: from provocation to community-building

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on the practice of trolling in online discussions. Working with a corpus taken from the websites of three British newspapers, it examines how users themselves define trolling; comparison with a previous study (Hardaker 2010) suggests that users' definitions of trolling may vary depending on the discussion topic. The paper then presents a qualitative pragmatic analysis of one discussion which was attacked by trolls. After examining how trolls announce their presence and attempt to provoke reactions from core community members, the article then moves on to discuss several salient aspects of the antagonistic facework used during the ensuing "flame war". Finally, the article turns to address the social dimension of trolling, outlining how a practice which is generally considered destructive can also paradoxically have constructive effects, helping to build new communities and strengthen existing ones.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0222" target="_blank" >EE2.3.20.0222: Posílení rozvoje Centra výzkumu odborného jazyka angličtiny a němčiny na Filozofické fakultě Ostravské univerzity</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Brno Studies in English

  • ISSN

    0524-6881

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    39

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    5-25

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus