Theoretical Framework for the Development of Community Sense
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F13%3AA14018PM" target="_blank" >RIV/61988987:17250/13:A14018PM - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Theoretical Framework for the Development of Community Sense
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on quite original and not very described subject of the relationship between volunteerism and community sense, whose support in Czech society carries great potential for development of functioning, humane-oriented civil society. First the paper depicts both concepts and capacity of volunteering utilization in development of the community sense. Next it emphasizes two promising ways of volunteering support that take into account the educational and developmental context. These are the development of prosocial values and positive shaping of youth happiness. As the present findings indicate, the individual happiness impacts both the individual's prosocial orientation and a willingness to volunteer that is enhanced also by prosocial values.
Název v anglickém jazyce
Theoretical Framework for the Development of Community Sense
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on quite original and not very described subject of the relationship between volunteerism and community sense, whose support in Czech society carries great potential for development of functioning, humane-oriented civil society. First the paper depicts both concepts and capacity of volunteering utilization in development of the community sense. Next it emphasizes two promising ways of volunteering support that take into account the educational and developmental context. These are the development of prosocial values and positive shaping of youth happiness. As the present findings indicate, the individual happiness impacts both the individual's prosocial orientation and a willingness to volunteer that is enhanced also by prosocial values.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0380" target="_blank" >GAP407/11/0380: Prosociální chování a jeho osobnostní aspekty v kontextu dobrovolnictví</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
New Educational Review
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Svazek periodika
33
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
65-76
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—