Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Polská bohemistika na začátku 21. století

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F14%3AA1501CSE" target="_blank" >RIV/61988987:17250/14:A1501CSE - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Polská bohemistika na začátku 21. století

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autor ve svém příspěvku popisuje stav výuky a vědeckého badání v oblasti českého jazyka, české literatury a kultury v Polsku na začátku 21. století. Připomíná rovněž tradici bohemistických středisek a jejich vývoj od 19. století. Rozděluje tyto střediskado třech skupin: vzniklá v 19. století a po osvobození Polska, vznikla v druhé polovině 20. století a zřízená v 21. století. Zdůrazňuje, že zájem v Polsku o výuku češtiny jest velký, a proto i dnes vznikají další střediska, i když potom mají problém z akreditaci studijního oboru a působí jen krátkou dobu. Pak poukazuje na obsah učebních osnov na jednotlivých univerzitách a na vědecké publikace, jenž jsou vydávány těmito středisky. Na konci popisuje polský časopis, který je věnován pouze otázkám českéhojazyka a literatury.

  • Název v anglickém jazyce

    Polish Bohemistic at the Beginning of the Twenty-first Century

  • Popis výsledku anglicky

    The author in his paper describes the status of teaching and scientific research in the Czech language, Czech literature and culture in Poland at the beginning of the 21st century. It also recalls the tradition bohemistic centers and their development from the 19th century. Splits these centers into three groups: created in the 19th century and after the liberation of Poland, created in the 20th century and established in the 21st century. Highlights that the interest in Poland in teaching Czech is large, and therefore creates additional centers today, although then have the problem of accreditation on the field and has only a short time. Then refers to the content of the curriculum at different universities and scientific publications, which are issued by these centers. At the end author describes a Polish magazine that is dedicated only to issues of Czech language and literature.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Sborník asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka

  • ISBN

    978-80-7470-053-8

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    57-73

  • Počet stran knihy

    264

  • Název nakladatele

    Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly