Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Internet Memes - A New Literacy?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F14%3AA1601F3U" target="_blank" >RIV/61988987:17250/14:A1601F3U - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Internet Memes - A New Literacy?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper examines the recently emerged multimodal artefacts commonly known as Internet memes in the light of the new literacies that are rapidly emerging in the digital age. Attention is paid particularly to the most popular type of Internet meme - image macros - with Joseph Ducreux as a model meme, analyzing and demonstrating their features as well as their correlation with the theoretical framework of new literacies. The paper includes a brief introduction to the theory of new literacies in relationto Internet memes followed by a description of memetic selectivity, distribution, classification and the linguistic and nonlinguistic peculiarities of this phenomenon that expand the traditional notion of literacy.

  • Název v anglickém jazyce

    Internet Memes - A New Literacy?

  • Popis výsledku anglicky

    This paper examines the recently emerged multimodal artefacts commonly known as Internet memes in the light of the new literacies that are rapidly emerging in the digital age. Attention is paid particularly to the most popular type of Internet meme - image macros - with Joseph Ducreux as a model meme, analyzing and demonstrating their features as well as their correlation with the theoretical framework of new literacies. The paper includes a brief introduction to the theory of new literacies in relationto Internet memes followed by a description of memetic selectivity, distribution, classification and the linguistic and nonlinguistic peculiarities of this phenomenon that expand the traditional notion of literacy.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ostrava Journal of English Philology

  • ISSN

    1803-8174

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    53-74

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus