Internet Memes - A New Literacy?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F14%3AA1601F3U" target="_blank" >RIV/61988987:17250/14:A1601F3U - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Internet Memes - A New Literacy?
Popis výsledku v původním jazyce
This paper examines the recently emerged multimodal artefacts commonly known as Internet memes in the light of the new literacies that are rapidly emerging in the digital age. Attention is paid particularly to the most popular type of Internet meme - image macros - with Joseph Ducreux as a model meme, analyzing and demonstrating their features as well as their correlation with the theoretical framework of new literacies. The paper includes a brief introduction to the theory of new literacies in relationto Internet memes followed by a description of memetic selectivity, distribution, classification and the linguistic and nonlinguistic peculiarities of this phenomenon that expand the traditional notion of literacy.
Název v anglickém jazyce
Internet Memes - A New Literacy?
Popis výsledku anglicky
This paper examines the recently emerged multimodal artefacts commonly known as Internet memes in the light of the new literacies that are rapidly emerging in the digital age. Attention is paid particularly to the most popular type of Internet meme - image macros - with Joseph Ducreux as a model meme, analyzing and demonstrating their features as well as their correlation with the theoretical framework of new literacies. The paper includes a brief introduction to the theory of new literacies in relationto Internet memes followed by a description of memetic selectivity, distribution, classification and the linguistic and nonlinguistic peculiarities of this phenomenon that expand the traditional notion of literacy.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Ostrava Journal of English Philology
ISSN
1803-8174
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
53-74
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—