Dog in internet communication
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F15%3AA1601FZ2" target="_blank" >RIV/61988987:17250/15:A1601FZ2 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
polština
Název v původním jazyce
Pies w komunikacji internetowej
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace prezentuje výsledky výzkumu jazykového obrazu ?psa? ve vybraných slovanských jazycích. Pomocí interpretační analýzy frazeologizmů, údajů získaných z dotazníkového šetření a dále konfrontace s výzkumy v přírodních a historických vědách autoři dokazují, že ustálená slovní spojení s komponentem "pes" jsou v jazycích hluboce zakořeněna a jejich používání dnes je dáno tradicí. Jejich popularita je spojena s tendencí do ekonomičnosti jazyka.
Název v anglickém jazyce
Dog in internet communication
Popis výsledku anglicky
The publication presents the results of the research of the linguistic image of "dog" in selected Slavonic languages. The interpretative analysis of phrasemes, data from questionnaire surveys and its confrontation with data from natural and historical sciences show that the use of these elements is given by tradition. The phrasemes with "dog" are used mechanically, without analyzing their real content. Their popularity is connected to the tendency of language economy.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Pes v jazyce a myšlení. Sonda do slovanské frazeologie a idiomatiky
ISBN
978-80-7464-785-7
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
135-158
Počet stran knihy
246
Název nakladatele
Ostravská univerzita v Ostravě
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS kapitoly
—