Self-regulation, depressivity and problematic internet use
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F15%3AA1701I0A" target="_blank" >RIV/61988987:17250/15:A1701I0A - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Sebaregulácia, depresivita a problematické používanie internetu.
Popis výsledku v původním jazyce
Príspevok sa zaoberá aktuálnym problémom využívania internetu a prezentuje výsledky skúmania problematického používania internetu. V našom výskume sa ukazuje, že sebaregulácia a depresivita má vzťah k problematickému používaniu internetu a to tak u študentov stredných, ako aj vysokých škôl. Štatisticky rozdiel bol zistený v subškálach problematického používania internetu (negatívne dôsledky, regulácia nálady). Príspevok vychádza z realizovaného projektu zameraného na skúmanie rizikového správania v kyberpriestore. Pozornosť bola tiež venovaná obranným stratégiám pred niektorými formami rizikového správania v kyberpriestore, ktoré študenti považujú za najlepšie. Tu sa ukázalo, že najviac preferovanou obrannou stratégiou je 'zveriť sa rodičom', naopak ako najhoršiu stratégiu volili 'neurobiť nič, ono to prejde'.
Název v anglickém jazyce
Self-regulation, depressivity and problematic internet use
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on current problem of Internet use and presents the research result of the problematic internet use. In our research was shown that selfregulation and depression have relation to problematic internet use among secondary school students and also university students. A significant difference was found in subscales of Problematic internet use (Negative outcomes, Mood regulation). The paper is part of realized project focused on research of risky behavior in cyberspace. Attention was also focused on defensive strategies against some forms of risk behavior in cyberspace which students selected as the best. It´s was shown that the most preference strategy was designed 'tell it to parents' and the worst strategy was designed 'do nothing, it will gone'.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sociální procesy a osobnost 2015. Otázky a výzvy.
ISBN
978-80-210-8298-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
169-175
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
9. 11. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—