Prezentace Milady Horákové, oběti politických procesů 50. let 20. století, ve školní výuce dějepisu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F17%3AA1901UBE" target="_blank" >RIV/61988987:17250/17:A1901UBE - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prezentace Milady Horákové, oběti politických procesů 50. let 20. století, ve školní výuce dějepisu
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem článku je zhodnotit postavení JUDr. Milady Horákové v českých dějinách, v české historické paměti a současně v učebnicích české historie společně s dalšími osobnostmi jako jsou Karel IV., Jan Hus a Tomáš Garrigue Masaryk. Text analyzuje a porovnává toto téma v učebnicích dějepisu pro 9. ročník základních škol a 4. ročník středních škol. Uvádí také další materiály o Miladě Horákové (filmy, publikace, internetové zdroje) vhodné pro výuku o ní. Stěžejní částí tohoto článku jsou výsledky dotazníkového výzkumu, který byl realizován ve školách, abychom zjistili, jak mladí lidé v současných školách vnímají a chápou tuto velmi důležitou osobnost naší moderní historie.
Název v anglickém jazyce
The Presentation on Milada Horáková, who was executed during political trials in the fifties of the 20th century, in history teaching at school
Popis výsledku anglicky
The aim of this article is to evaluate the position of JUDr. Milada Horáková in the Czech history and in the Czech historical memoir and in the same time in the Czech history textbooks together with other personalities as Charles IV, Jan Hus, Tomáš Garrigue Masaryk. It analyses and compares this theme in history textbooks for the 9th grade od basic schools and for the 4th grade of secondary schools. It also mentions extra materials on Milada Horáková (films, publications, Internet sources) suitable for teaching about her. The most important part of this material are the results of questionaire research which was organized at schools to get to know how young people in contemporary schools perceive and understand this very important personality of our modern history.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Źrodła historyczne. Nowe kontexty - badania - interpretacje.
ISBN
978-83-65663-45-0
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
113-123
Počet stran knihy
268
Název nakladatele
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, INSTYTUT HISTORII
Místo vydání
Institut Historii UAM w Poznaniu
Kód UT WoS kapitoly
—