Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prezentace Milady Horákové, oběti politických procesů 50. let 20. století, ve školní výuce dějepisu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F17%3AA1901UBE" target="_blank" >RIV/61988987:17250/17:A1901UBE - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Prezentace Milady Horákové, oběti politických procesů 50. let 20. století, ve školní výuce dějepisu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem článku je zhodnotit postavení JUDr. Milady Horákové v českých dějinách, v české historické paměti a současně v učebnicích české historie společně s dalšími osobnostmi jako jsou Karel IV., Jan Hus a Tomáš Garrigue Masaryk. Text analyzuje a porovnává toto téma v učebnicích dějepisu pro 9. ročník základních škol a 4. ročník středních škol. Uvádí také další materiály o Miladě Horákové (filmy, publikace, internetové zdroje) vhodné pro výuku o ní. Stěžejní částí tohoto článku jsou výsledky dotazníkového výzkumu, který byl realizován ve školách, abychom zjistili, jak mladí lidé v současných školách vnímají a chápou tuto velmi důležitou osobnost naší moderní historie.

  • Název v anglickém jazyce

    The Presentation on Milada Horáková, who was executed during political trials in the fifties of the 20th century, in history teaching at school

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is to evaluate the position of JUDr. Milada Horáková in the Czech history and in the Czech historical memoir and in the same time in the Czech history textbooks together with other personalities as Charles IV, Jan Hus, Tomáš Garrigue Masaryk. It analyses and compares this theme in history textbooks for the 9th grade od basic schools and for the 4th grade of secondary schools. It also mentions extra materials on Milada Horáková (films, publications, Internet sources) suitable for teaching about her. The most important part of this material are the results of questionaire research which was organized at schools to get to know how young people in contemporary schools perceive and understand this very important personality of our modern history.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Źrodła historyczne. Nowe kontexty - badania - interpretacje.

  • ISBN

    978-83-65663-45-0

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    113-123

  • Počet stran knihy

    268

  • Název nakladatele

    Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, INSTYTUT HISTORII

  • Místo vydání

    Institut Historii UAM w Poznaniu

  • Kód UT WoS kapitoly