Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vztah emoční inteligence a prožívání osamělosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F19%3AA2001Y2I" target="_blank" >RIV/61988987:17250/19:A2001Y2I - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.spao.eu/index.php?menuid=3" target="_blank" >http://www.spao.eu/index.php?menuid=3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vztah emoční inteligence a prožívání osamělosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá vzájemným vztahem emoční inteligence a prožívané osamělostí v období adolescence. Cílem je analyzování vztahu mezi oběma koncepty a také posouzení možných rozdílů v dosažených výsledcích mezi chlapci a dívkami. Oba koncepty jsou charakterizovány s ohledem k období adolescence a nastíněn je jejich vzájemný vztah prostřednictvím dosavadních poznatků. Respondenty empirického výzkumu byli studenti dvou gymnázií Zlínského kraje (n=192) ve věkovém rozmezí 16 až 19 let. K zjištění úrovně emoční inteligence byla použita modifikovaná škála hodnocení emocí AES-41 a k zjištění prožívané osamělosti zkrácená verze škály sociální a emocionální osamělosti SELSA-S. Výsledky potvrdily souvislost obou konstruktů, přičemž dosažení vyšších skórů emoční inteligence bylo spojeno s nižší mírou zkušenosti s prožívanou osamělostí. Zjištění se však diferencují vzhledem ke složkám emoční inteligence, druhům osamělosti i s ohledem k pohlaví účastníků výzkumu.

  • Název v anglickém jazyce

    The relation between emotional intelligence and experience of loneliness

  • Popis výsledku anglicky

    The paper addresses the mutual relationship between emotional intelligence and experienced loneliness in period of adolescence. The purpose is the analysis of the relationship between the two concepts, as well as the assessment of the possible differences in the achieved scores between young males and young females. Both concepts are characterized with regard to adolescence and their mutual relationship is outlined in context of current knowledge. The subjects of empirical research were students from two high schools in the Zlín Region (n=192) in the ages from 16 to 19 years. To measure the emotional intelligence a modified emotions rating scale AES-41 was used, and a shortened version of SELSA-S was used to determine the loneliness experienced. The results verified the relationship of both constructs, the subjects achieving higher scores for the emotional intelligence showed less loneliness experienced. The findings are differentiated with regard to components of emotional intelligence, types of loneliness and gender.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50100 - Psychology and cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Piterová, I., Výrost, J. (Eds.), Sociálne procesy a osobnosť 2018

  • ISBN

    978-80-89524-40-2

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    58-67

  • Počet stran knihy

    382

  • Název nakladatele

    Spoločenskovedný ústav CSPV SAV

  • Místo vydání

    Košice

  • Kód UT WoS kapitoly