Základní aspekty institucionalizace zemědělského vzdělávání ve druhé polovině 19. a na počátku 20. století - příklad rakouského Slezska
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F19%3AA20023PA" target="_blank" >RIV/61988987:17250/19:A20023PA - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.nzm.cz/veda-a-vyzkum/casopis-prameny-a-studie" target="_blank" >https://www.nzm.cz/veda-a-vyzkum/casopis-prameny-a-studie</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Základní aspekty institucionalizace zemědělského vzdělávání ve druhé polovině 19. a na počátku 20. století - příklad rakouského Slezska
Popis výsledku v původním jazyce
Text se zaměřuje na proces institucionalizace zemědělského vzdělávání v období od poloviny 19. století do první světové války. Z hlediska teritoriálního je pozornost upřena na rakouské Slezsko, ačkoliv některé jevy jsou sledovány i v širší geografické perspektivě. Autor v textu upozorňuje na hlavní aspekty, které byly typické pro rozvoj slezského zemědělského školství. Stranou zájmu přitom nezůstává ani charakteristika žáků místních škol. K dosažení vytčených cílů autor využívá jak celozemské hledisko, tak i poznatky o situaci na konkrétních školách.
Název v anglickém jazyce
BASIC ASPECTS OF INSTITUTIONALISATION OF AGRICULTURAL EDUCATION IN THE SECOND HALF OF THE 19th AND EARLY 20th CENTURY: THE EXAMPLE OF AUSTRIAN SILESIA
Popis výsledku anglicky
This article focuses on the process of institutionalisation of agricultural education in a period spanning between mid-nineteenth century and the outbreak of the First World War. From a territorial point of view, it is focused on Austrian Silesia, although some phenomena are treated within a wider geographical context. The author highlights some of the main features of the development of agricultural education in Austrian Silesia and his research includes a characterisation of students of local schools. To this purpose, the author compares the situation at particular schools with a nation-wide perspective.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA18-04624S" target="_blank" >GA18-04624S: Vzdělání, hospodářství a společnost 1848–1914 : Socioekonomické souvislosti rozvoje profesně-vzdělávací infrastruktury v rakouském Slezsku</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Prameny a studie
ISSN
0862-8483
e-ISSN
—
Svazek periodika
65
Číslo periodika v rámci svazku
65
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
201-216
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—