Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Základní aspekty institucionalizace zemědělského vzdělávání ve druhé polovině 19. a na počátku 20. století - příklad rakouského Slezska

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F19%3AA20023PA" target="_blank" >RIV/61988987:17250/19:A20023PA - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.nzm.cz/veda-a-vyzkum/casopis-prameny-a-studie" target="_blank" >https://www.nzm.cz/veda-a-vyzkum/casopis-prameny-a-studie</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Základní aspekty institucionalizace zemědělského vzdělávání ve druhé polovině 19. a na počátku 20. století - příklad rakouského Slezska

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text se zaměřuje na proces institucionalizace zemědělského vzdělávání v období od poloviny 19. století do první světové války. Z hlediska teritoriálního je pozornost upřena na rakouské Slezsko, ačkoliv některé jevy jsou sledovány i v širší geografické perspektivě. Autor v textu upozorňuje na hlavní aspekty, které byly typické pro rozvoj slezského zemědělského školství. Stranou zájmu přitom nezůstává ani charakteristika žáků místních škol. K dosažení vytčených cílů autor využívá jak celozemské hledisko, tak i poznatky o situaci na konkrétních školách.

  • Název v anglickém jazyce

    BASIC ASPECTS OF INSTITUTIONALISATION OF AGRICULTURAL EDUCATION IN THE SECOND HALF OF THE 19th AND EARLY 20th CENTURY: THE EXAMPLE OF AUSTRIAN SILESIA

  • Popis výsledku anglicky

    This article focuses on the process of institutionalisation of agricultural education in a period spanning between mid-nineteenth century and the outbreak of the First World War. From a territorial point of view, it is focused on Austrian Silesia, although some phenomena are treated within a wider geographical context. The author highlights some of the main features of the development of agricultural education in Austrian Silesia and his research includes a characterisation of students of local schools. To this purpose, the author compares the situation at particular schools with a nation-wide perspective.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA18-04624S" target="_blank" >GA18-04624S: Vzdělání, hospodářství a společnost 1848–1914 : Socioekonomické souvislosti rozvoje profesně-vzdělávací infrastruktury v rakouském Slezsku</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Prameny a studie

  • ISSN

    0862-8483

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    65

  • Číslo periodika v rámci svazku

    65

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    201-216

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus