Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interactive Repair among English as a Lingua Franca Speakers in Academic Settings

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F19%3AA21023P1" target="_blank" >RIV/61988987:17250/19:A21023P1 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://digilib.phil.muni.cz/handle/11222.digilib/142182" target="_blank" >https://digilib.phil.muni.cz/handle/11222.digilib/142182</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/BSE2019-2-2" target="_blank" >10.5817/BSE2019-2-2</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Interactive Repair among English as a Lingua Franca Speakers in Academic Settings

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents the results of research which studies the use of English as a lingua franca in spoken academic discourse interactions, providing a deeper insight into the interactional practices utilized in the process of achieving the communicative purpose(s) of international university seminars. Drawing on audio-recorded data collected from English-taught seminars at the University of Ostrava and using conversation analytic procedures, the research explores the character and functions of interactive repair and its role in increasing mutual understanding and preventing communication breakdown in lingua franca academic talk. The article discusses strategies of providing language support and/or feedback to one’s communicative partners in negotiating both meaning and form of talk, and offers findings which portray ELF speakers as competent communicators adaptable to different sociopragmatic contexts.

  • Název v anglickém jazyce

    Interactive Repair among English as a Lingua Franca Speakers in Academic Settings

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the results of research which studies the use of English as a lingua franca in spoken academic discourse interactions, providing a deeper insight into the interactional practices utilized in the process of achieving the communicative purpose(s) of international university seminars. Drawing on audio-recorded data collected from English-taught seminars at the University of Ostrava and using conversation analytic procedures, the research explores the character and functions of interactive repair and its role in increasing mutual understanding and preventing communication breakdown in lingua franca academic talk. The article discusses strategies of providing language support and/or feedback to one’s communicative partners in negotiating both meaning and form of talk, and offers findings which portray ELF speakers as competent communicators adaptable to different sociopragmatic contexts.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Brno Studies in English

  • ISSN

    0524-6881

  • e-ISSN

    1805-0867

  • Svazek periodika

    45

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

    35-53

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85081389303