Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Six propagandistic portraits of Pablo Picasso. Changes in Picasso's media image in the Czechoslovak press between 1913 and 1975

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F21%3AA2202851" target="_blank" >RIV/61988987:17250/21:A2202851 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://revistas.ucm.es/index.php/HICS/article/view/79157/4564456559456" target="_blank" >https://revistas.ucm.es/index.php/HICS/article/view/79157/4564456559456</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5209/hics.79157" target="_blank" >10.5209/hics.79157</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    španělština

  • Název v původním jazyce

    Seis retratos propagandísticos de Pablo Picasso. Los cambios de la imagen mediática de la figura de Picasso en la prensa checoslovaca entre los años 1913 y 1975

  • Popis výsledku v původním jazyce

    El artículo presenta los resultados parciales de un proyecto enfocado en el análisis de la evolución de la imagen mediática de algunos personajes destacados de la cultura española en el ámbito checoslovaco a lo largo del s. XX. El objetivo de la investigación es analizar hasta qué punto el ambiente ideológico y político predominante puede influir o manipular la imagen de un elemento extranjero presentado por la prensa al público del país receptor. Tras haberse analizado unos trescientos artículos en la prensa checa y eslovaca en el período de 1913 a 1975, dedicados al tema de Pablo Picasso, se ha confirmado la hipótesis inicial: las imágenes masmediáticas en el ambiente de los regímenes totalitarios en muchos casos se crean de acuerdo con las exigencias de dichos sistemas políticos.

  • Název v anglickém jazyce

    Six propagandistic portraits of Pablo Picasso. Changes in Picasso's media image in the Czechoslovak press between 1913 and 1975

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents partial results of a project focused on the analysis of the media image evolution of some prominent figures of Spanish culture in the Czechoslovak environment throughout the 20th century. The objective of the investigation is to analyze to what extent the predominant ideological and political environment can influence or manipulate the image of a foreign element presented by the press to the public of the receiving country. After analyzing some three hundred articles in the Czech and Slovak press in the period from 1913 to 1975 dedicated to the subject of Pablo Picasso, the initial hypothesis has been confirmed: the media images in the environment of totalitarian regimes in many cases are created in accordance with the requirements of said political systems.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60500 - Other Humanities and the Arts

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Historia y Comunicación Social

  • ISSN

    1137-0734

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    ES - Španělské království

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    543-551

  • Kód UT WoS článku

    000735582000021

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85122948783