Between Cultural Heritage and Marketing: German Place Names in Post-Communist Czechia
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F21%3AA2202A78" target="_blank" >RIV/61988987:17250/21:A2202A78 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.palgrave.com/gp/book/9783030731854" target="_blank" >https://www.palgrave.com/gp/book/9783030731854</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-73186-1" target="_blank" >10.1007/978-3-030-73186-1</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Between Cultural Heritage and Marketing: German Place Names in Post-Communist Czechia
Popis výsledku v původním jazyce
The text focuses on German forms of place names in the Czech Republic, especially their revitalization (refreshment), restoration, and preservation after 1989. Unlike the interwar period, nowadays, there is no German minority in the Czech Lands. The current usage of German names includes the following processes: 1) the loss of the national character in favour of cultural, historical, and marketing values; 2) their transfer from the sphere of toponymy to chrematonymy (names of hotels, regional products); 3) the usage of German names in everyday communication in localities with former German population; 4) German place names thematization in poetry and fiction books.
Název v anglickém jazyce
Between Cultural Heritage and Marketing: German Place Names in Post-Communist Czechia
Popis výsledku anglicky
The text focuses on German forms of place names in the Czech Republic, especially their revitalization (refreshment), restoration, and preservation after 1989. Unlike the interwar period, nowadays, there is no German minority in the Czech Lands. The current usage of German names includes the following processes: 1) the loss of the national character in favour of cultural, historical, and marketing values; 2) their transfer from the sphere of toponymy to chrematonymy (names of hotels, regional products); 3) the usage of German names in everyday communication in localities with former German population; 4) German place names thematization in poetry and fiction books.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Names and Naming - Multicultural Aspects
ISBN
978-3-030-73185-4
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
315-329
Počet stran knihy
490
Název nakladatele
Palgrave Macmillan
Místo vydání
—
Kód UT WoS kapitoly
—