Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Between Cultural Heritage and Marketing: German Place Names in Post-Communist Czechia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F21%3AA2202A78" target="_blank" >RIV/61988987:17250/21:A2202A78 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.palgrave.com/gp/book/9783030731854" target="_blank" >https://www.palgrave.com/gp/book/9783030731854</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-73186-1" target="_blank" >10.1007/978-3-030-73186-1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Between Cultural Heritage and Marketing: German Place Names in Post-Communist Czechia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The text focuses on German forms of place names in the Czech Republic, especially their revitalization (refreshment), restoration, and preservation after 1989. Unlike the interwar period, nowadays, there is no German minority in the Czech Lands. The current usage of German names includes the following processes: 1) the loss of the national character in favour of cultural, historical, and marketing values; 2) their transfer from the sphere of toponymy to chrematonymy (names of hotels, regional products); 3) the usage of German names in everyday communication in localities with former German population; 4) German place names thematization in poetry and fiction books.

  • Název v anglickém jazyce

    Between Cultural Heritage and Marketing: German Place Names in Post-Communist Czechia

  • Popis výsledku anglicky

    The text focuses on German forms of place names in the Czech Republic, especially their revitalization (refreshment), restoration, and preservation after 1989. Unlike the interwar period, nowadays, there is no German minority in the Czech Lands. The current usage of German names includes the following processes: 1) the loss of the national character in favour of cultural, historical, and marketing values; 2) their transfer from the sphere of toponymy to chrematonymy (names of hotels, regional products); 3) the usage of German names in everyday communication in localities with former German population; 4) German place names thematization in poetry and fiction books.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Names and Naming - Multicultural Aspects

  • ISBN

    978-3-030-73185-4

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    315-329

  • Počet stran knihy

    490

  • Název nakladatele

    Palgrave Macmillan

  • Místo vydání

  • Kód UT WoS kapitoly