Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Self-mention in the academic discourse of ELF writers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F21%3AA2202CO1" target="_blank" >RIV/61988987:17250/21:A2202CO1 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciendo.com/article/10.2478/topling-2021-0009" target="_blank" >https://www.sciendo.com/article/10.2478/topling-2021-0009</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/topling-2021-0009" target="_blank" >10.2478/topling-2021-0009</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Self-mention in the academic discourse of ELF writers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    English has firmly established itself as a lingua franca in the international environment and in no environment is this more true than in the academic one. Self-mention, especially in academic settings, has been studied extensively; however, not so in written ELF (English as a Lingua Franca) academic discourse, as the prevailing focus of ELF studies has been on the spoken form. In this corpus-based study, I choose Walková’s (2019) three-dimensional model of self-mention and apply it in the self-mention analysis in the SSH category of the SciELF corpus, a corpus of unpublished research articles written by ELF users. The results are compared with the reference corpus CSSH compiled to be comparable to the SSH corpus in terms of discipline. Features related to self-reference are chosen to represent each dimension. The results are tested for statistical significance using the Log-likelihood test. Some data proved to be of greater statistical significance (the use of personal pronouns) while other data did not carry any (the use of boosters).

  • Název v anglickém jazyce

    Self-mention in the academic discourse of ELF writers

  • Popis výsledku anglicky

    English has firmly established itself as a lingua franca in the international environment and in no environment is this more true than in the academic one. Self-mention, especially in academic settings, has been studied extensively; however, not so in written ELF (English as a Lingua Franca) academic discourse, as the prevailing focus of ELF studies has been on the spoken form. In this corpus-based study, I choose Walková’s (2019) three-dimensional model of self-mention and apply it in the self-mention analysis in the SSH category of the SciELF corpus, a corpus of unpublished research articles written by ELF users. The results are compared with the reference corpus CSSH compiled to be comparable to the SSH corpus in terms of discipline. Features related to self-reference are chosen to represent each dimension. The results are tested for statistical significance using the Log-likelihood test. Some data proved to be of greater statistical significance (the use of personal pronouns) while other data did not carry any (the use of boosters).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Topics in Linguistics

  • ISSN

    1337-7590

  • e-ISSN

    2199-6504

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    32-46

  • Kód UT WoS článku

    000736162200003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85122886984