The Role of School Inspectors in the Development of Cisleithanian Vocational Education from the 1850s to the Early Twentieth Century
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F22%3AA2302G4T" target="_blank" >RIV/61988987:17250/22:A2302G4T - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Role of School Inspectors in the Development of Cisleithanian Vocational Education from the 1850s to the Early Twentieth Century
Popis výsledku v původním jazyce
The chapter deals with the formation of vocational school inspectorates and the role played by their inspectors in the Cisleithanian region of the Habsburg Monarchy from the 1850s until the First World War. The overall pan-Cisleithanian perspective is supplemented with a more detailed view at the provincial and local level, where is used the Silesian region as a case study in discussing how school inspectors were actively involved in the establishment of local vocational institutions and their quality standards.
Název v anglickém jazyce
The Role of School Inspectors in the Development of Cisleithanian Vocational Education from the 1850s to the Early Twentieth Century
Popis výsledku anglicky
The chapter deals with the formation of vocational school inspectorates and the role played by their inspectors in the Cisleithanian region of the Habsburg Monarchy from the 1850s until the First World War. The overall pan-Cisleithanian perspective is supplemented with a more detailed view at the provincial and local level, where is used the Silesian region as a case study in discussing how school inspectors were actively involved in the establishment of local vocational institutions and their quality standards.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
From School Inspectors to School Inspection. Supervision of Schools in Europe from the Middle Ages to Modern Times
ISBN
978-3-7815-2523-8
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
221-232
Počet stran knihy
295
Název nakladatele
Julius Klinkhardt
Místo vydání
Bad Heilbrunn
Kód UT WoS kapitoly
—