Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Role of School Inspectors in the Development of Cisleithanian Vocational Education from the 1850s to the Early Twentieth Century

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F22%3AA2302G4T" target="_blank" >RIV/61988987:17250/22:A2302G4T - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Role of School Inspectors in the Development of Cisleithanian Vocational Education from the 1850s to the Early Twentieth Century

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter deals with the formation of vocational school inspectorates and the role played by their inspectors in the Cisleithanian region of the Habsburg Monarchy from the 1850s until the First World War. The overall pan-Cisleithanian perspective is supplemented with a more detailed view at the provincial and local level, where is used the Silesian region as a case study in discussing how school inspectors were actively involved in the establishment of local vocational institutions and their quality standards.

  • Název v anglickém jazyce

    The Role of School Inspectors in the Development of Cisleithanian Vocational Education from the 1850s to the Early Twentieth Century

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter deals with the formation of vocational school inspectorates and the role played by their inspectors in the Cisleithanian region of the Habsburg Monarchy from the 1850s until the First World War. The overall pan-Cisleithanian perspective is supplemented with a more detailed view at the provincial and local level, where is used the Silesian region as a case study in discussing how school inspectors were actively involved in the establishment of local vocational institutions and their quality standards.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    From School Inspectors to School Inspection. Supervision of Schools in Europe from the Middle Ages to Modern Times

  • ISBN

    978-3-7815-2523-8

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    221-232

  • Počet stran knihy

    295

  • Název nakladatele

    Julius Klinkhardt

  • Místo vydání

    Bad Heilbrunn

  • Kód UT WoS kapitoly