Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Historie Polska na stránkách aktuálních českých učebnic dějepisu pro ZŠ a SŠ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F24%3AA25039Z1" target="_blank" >RIV/61988987:17250/24:A25039Z1 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://instytutslaski.pl/ksiegarnia/polskie-i-czeskie-podreczniki-szkolne-w-perspektywie-xxi-wieku-30-lat-demokracji-w-europie-srodkowo-wschodniej/" target="_blank" >https://instytutslaski.pl/ksiegarnia/polskie-i-czeskie-podreczniki-szkolne-w-perspektywie-xxi-wieku-30-lat-demokracji-w-europie-srodkowo-wschodniej/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Historie Polska na stránkách aktuálních českých učebnic dějepisu pro ZŠ a SŠ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Učebnicová série nakladatelství Didaktis určená žákům SŠ neopouští tradiční model českých dějepisných učebnic postavených na značném množství faktografie. Obsahová analýza prokázala, že největší pozornost je věnována období raného středověku a 20. století. Počty uváděných historických postav a osobností a událostí odpovídají šíři pojednání o jednotlivých obdobích. Prostřednictvím textových informací a map autoři poskytují dobrý přehled o územním vývoji polského státu. Obrazové přílohy jsou vhodným doplněním verbálního textu. Prostředky badatelsky orientované výuky vyzývající k analýze zařazených dokumentů jsou využity pouze v pracovním sešitu.

  • Název v anglickém jazyce

    History of Poland on the pages of current Czech history textbooks for primary and secondary schools

  • Popis výsledku anglicky

    The Didaktis publishing house's textbook series intended for secondary school students does not abandon the traditional model of Czech history textbooks based on a significant amount of factography. The content analysis showed that the greatest attention is paid to the period of the early Middle Ages and the 20th century. The number of historical figures and personalities and events presented corresponds to the breadth of the discussion of individual periods. Through textual information and maps, the authors provide a good overview of the territorial development of the Polish state. Image attachments are a suitable addition to the verbal text. The means of research-oriented teaching calling for the analysis of classified documents are used only in the workbook.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Polskie i czeskie podręczniki szkolne w perspektywie XXI wieku 30 lat demokracji w Europie Środkowo-Wschodniej

  • ISBN

    978-83-7126-456-6

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    69-81

  • Počet stran knihy

    288

  • Název nakladatele

    Instytut Śląski w Opolu

  • Místo vydání

    Opole

  • Kód UT WoS kapitoly