Historie Polska na stránkách aktuálních českých učebnic dějepisu pro ZŠ a SŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F24%3AA25039Z1" target="_blank" >RIV/61988987:17250/24:A25039Z1 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://instytutslaski.pl/ksiegarnia/polskie-i-czeskie-podreczniki-szkolne-w-perspektywie-xxi-wieku-30-lat-demokracji-w-europie-srodkowo-wschodniej/" target="_blank" >https://instytutslaski.pl/ksiegarnia/polskie-i-czeskie-podreczniki-szkolne-w-perspektywie-xxi-wieku-30-lat-demokracji-w-europie-srodkowo-wschodniej/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Historie Polska na stránkách aktuálních českých učebnic dějepisu pro ZŠ a SŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Učebnicová série nakladatelství Didaktis určená žákům SŠ neopouští tradiční model českých dějepisných učebnic postavených na značném množství faktografie. Obsahová analýza prokázala, že největší pozornost je věnována období raného středověku a 20. století. Počty uváděných historických postav a osobností a událostí odpovídají šíři pojednání o jednotlivých obdobích. Prostřednictvím textových informací a map autoři poskytují dobrý přehled o územním vývoji polského státu. Obrazové přílohy jsou vhodným doplněním verbálního textu. Prostředky badatelsky orientované výuky vyzývající k analýze zařazených dokumentů jsou využity pouze v pracovním sešitu.
Název v anglickém jazyce
History of Poland on the pages of current Czech history textbooks for primary and secondary schools
Popis výsledku anglicky
The Didaktis publishing house's textbook series intended for secondary school students does not abandon the traditional model of Czech history textbooks based on a significant amount of factography. The content analysis showed that the greatest attention is paid to the period of the early Middle Ages and the 20th century. The number of historical figures and personalities and events presented corresponds to the breadth of the discussion of individual periods. Through textual information and maps, the authors provide a good overview of the territorial development of the Polish state. Image attachments are a suitable addition to the verbal text. The means of research-oriented teaching calling for the analysis of classified documents are used only in the workbook.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Polskie i czeskie podręczniki szkolne w perspektywie XXI wieku 30 lat demokracji w Europie Środkowo-Wschodniej
ISBN
978-83-7126-456-6
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
69-81
Počet stran knihy
288
Název nakladatele
Instytut Śląski w Opolu
Místo vydání
Opole
Kód UT WoS kapitoly
—