Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of Concept Space Rating Algorithm and Navigation Scheme

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F10%3AA1100Z16" target="_blank" >RIV/61988987:17310/10:A1100Z16 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of Concept Space Rating Algorithm and Navigation Scheme

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Navigation of a student over learning objects can be solved by using concept space of a domain which contains information about structural and dependency relations between concepts. Every learning object has defined relations to several concepts. Relations which exist in the learning object space also exist in the concept space between the corresponding concepts. We present an evaluation of controlled experiment comparing PageRank and our algorithm used for navigation which utilizes statically calculated ratings of concepts, based on the concept?s relations and dependencies to other concepts. We created a learning course Lisp for our students and present the results from our evaluation testing of a navigation scheme which uses concept?s rating for dynamic presentation and ordering learning objects with regards to the actual student?s model.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of Concept Space Rating Algorithm and Navigation Scheme

  • Popis výsledku anglicky

    Navigation of a student over learning objects can be solved by using concept space of a domain which contains information about structural and dependency relations between concepts. Every learning object has defined relations to several concepts. Relations which exist in the learning object space also exist in the concept space between the corresponding concepts. We present an evaluation of controlled experiment comparing PageRank and our algorithm used for navigation which utilizes statically calculated ratings of concepts, based on the concept?s relations and dependencies to other concepts. We created a learning course Lisp for our students and present the results from our evaluation testing of a navigation scheme which uses concept?s rating for dynamic presentation and ordering learning objects with regards to the actual student?s model.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Evaluation of Concept Space Rating Algorithm and Navigation Scheme

  • ISBN

    978-0-7695-4191-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Los Alamitos

  • Místo konání akce

    Toronto, ON, Kanada

  • Datum konání akce

    31. 8. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku