Public Transport in Rural Areas of the Czech Republic - Case Study of the Jeseník Region
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F10%3AA1100Z31" target="_blank" >RIV/61988987:17310/10:A1100Z31 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Public Transport in Rural Areas of the Czech Republic - Case Study of the Jeseník Region
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je obecné zhodnocení vývoje dopravní obslužnosti v rurálních oblastech České republiky a současně analýza úrovně dopravní obslužnosti a její dynamiky ve vybraném venkovském regionu Jeseníky (LAU1 okres Jeseník). Dopravní obslužnost veřejnou hromadnou dopravou je považována za jeden z klíčových atributů kvality života na venkově, zejména ve vztahu k vybraným cílovým skupinám obyvatel venkova, jimž hrozí určitá míra sociální exkluze. Rozsah dopravní obslužnosti se v devadesátých letech 20.století v České republice drasticky snižoval vlivem spolupůsobení několika faktorů a dopravní politiky státu v transformačním období, která nenacházela transparentní a ucelenou koncepci finančně efektivní dopravní obsluhy. Za zásadní změnu v systému organizace a financování veřejné dopravy v podmínkách České republiky lze považovat až reformu veřejné správy na počátku 21. století.
Název v anglickém jazyce
Public Transport in Rural Areas of the Czech Republic - Case Study of the Jeseník Region
Popis výsledku anglicky
Cílem příspěvku je obecné zhodnocení vývoje dopravní obslužnosti v rurálních oblastech České republiky a současně analýza úrovně dopravní obslužnosti a její dynamiky ve vybraném venkovském regionu Jeseníky (LAU1 okres Jeseník). Dopravní obslužnost veřejnou hromadnou dopravou je považována za jeden z klíčových atributů kvality života na venkově, zejména ve vztahu k vybraným cílovým skupinám obyvatel venkova, jimž hrozí určitá míra sociální exkluze. Rozsah dopravní obslužnosti se v devadesátých letech 20.století v České republice drasticky snižoval vlivem spolupůsobení několika faktorů a dopravní politiky státu v transformačním období, která nenacházela transparentní a ucelenou koncepci finančně efektivní dopravní obsluhy. Za zásadní změnu v systému organizace a financování veřejné dopravy v podmínkách České republiky lze považovat až reformu veřejné správy na počátku 21. století.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/WD-35-07-1" target="_blank" >WD-35-07-1: Komplexní regionální marketing jako koncept rozvoje rurálního periferního regionu Jesenicko</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Moravian Geographical Reports
ISSN
1210-8812
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
June
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—