Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of railway surroundings areas: the case of Ostrava city

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F12%3AA13014WO" target="_blank" >RIV/61988987:17310/12:A13014WO - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27350/12:86082782

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of railway surroundings areas: the case of Ostrava city

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The status of railway stations depends not only on a nodal position in the transport network, but also on the conditions, structure and capacity of its local surroundings. The level and potential of railway stations surroundings is studied on the case ofOstrava, the third largest city of the Czech Republic. Various data sources are used in the context of the Bertolini [3] node-place model to reach a complex evaluation. The original methodology was adapted to national conditions due to significant differences in transport behaviour of passengers between post-communist countries and highest-ranked economies.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of railway surroundings areas: the case of Ostrava city

  • Popis výsledku anglicky

    The status of railway stations depends not only on a nodal position in the transport network, but also on the conditions, structure and capacity of its local surroundings. The level and potential of railway stations surroundings is studied on the case ofOstrava, the third largest city of the Czech Republic. Various data sources are used in the context of the Bertolini [3] node-place model to reach a complex evaluation. The original methodology was adapted to national conditions due to significant differences in transport behaviour of passengers between post-communist countries and highest-ranked economies.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA403%2F09%2F1720" target="_blank" >GA403/09/1720: Industriální město v post-industriální společnosti</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Urban Transport XVIII - Urban Transport And The Environment In The 21st Century.WIT Transactions on the Built Environment

  • ISBN

    978-1-84564-580-9

  • ISSN

    1746-4498

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    754

  • Strana od-do

    141-152

  • Název nakladatele

    WIT Press

  • Místo vydání

    Southampton

  • Místo konání akce

    Pisa

  • Datum konání akce

    6. 6. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku