Modelling of potential bedload transport: identification instrument of erosion and accumulation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F13%3AA14017TC" target="_blank" >RIV/61988987:17310/13:A14017TC - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modelling of potential bedload transport: identification instrument of erosion and accumulation
Popis výsledku v původním jazyce
Our paper summarizes the results of bedload transport modelling in the Morávka River, Ostravice River and Bečva River basins, conducted with the use the BAGS (Bedload Assessment for Gravel-bed Streams) spreadsheet-based program. The presented results show potential rates of bedload transport linked with identification of erosion and accumulation processes in channels. Selected channel cross-sections include preserved gravel-bed reaches with anabranching development as well as transformed reaches with accelerated deep erosion and occurrence of a single bedrock channel. The modelling shows bed load transport trends in relation with the morphology of the channel. Presented results show a potential rate of bed load transport because sediment inputs and barriers were not included in the model. In fact, these results of potential rates of bed load transport can be use for distinguishing of the reaches with erosion or accumulation trends.
Název v anglickém jazyce
Modelling of potential bedload transport: identification instrument of erosion and accumulation
Popis výsledku anglicky
Our paper summarizes the results of bedload transport modelling in the Morávka River, Ostravice River and Bečva River basins, conducted with the use the BAGS (Bedload Assessment for Gravel-bed Streams) spreadsheet-based program. The presented results show potential rates of bedload transport linked with identification of erosion and accumulation processes in channels. Selected channel cross-sections include preserved gravel-bed reaches with anabranching development as well as transformed reaches with accelerated deep erosion and occurrence of a single bedrock channel. The modelling shows bed load transport trends in relation with the morphology of the channel. Presented results show a potential rate of bed load transport because sediment inputs and barriers were not included in the model. In fact, these results of potential rates of bed load transport can be use for distinguishing of the reaches with erosion or accumulation trends.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP205%2F06%2FP131" target="_blank" >GP205/06/P131: Geomorfologická reakce vodních toků na antropogenní disturbanci v oblasti Západních Beskyd.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Water & Environmental Dynamics: 6th International Conference on Water Resources and Environment Research
ISBN
978-3-8442-5650-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
484-484
Název nakladatele
German National Committee for the International Hydrological Programme (IHP) of UNESCO and the Hydrology and Water Resources Programme (HWRP) of WMO
Místo vydání
Koblenz
Místo konání akce
Koblenz
Datum konání akce
3. 6. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—