Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CREATIVE CLUSTERS IN THE CZECH REPUBLIC - STRATEGY FOR LOCAL DEVELOPMENT OR FASHIONABLE CONCEPT?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F14%3AA1401AR2" target="_blank" >RIV/61988987:17310/14:A1401AR2 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CREATIVE CLUSTERS IN THE CZECH REPUBLIC - STRATEGY FOR LOCAL DEVELOPMENT OR FASHIONABLE CONCEPT?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In an era of globalization and increasing competition among cities, creative industries are gaining greater attention as a catalyst for local and regional development. This is reflected in the theory of Richard Florida, which was accepted after 2002 by professionals in the field of urban planning, especially in North America and Western Europe, but critically analyzed by the academic community in the field of urban and regional development for its insufficient empirical evidence. Creative industries might be fostered through clusters that are widely accepted as concepts for improving the economic efficiency of regions. This paper introduces the concept of creative clusters into discussions by Czech geographers, while analysing the pioneer project-led development of an Audiovisual Cluster in the Zlín Region, and the possible transfer of the creative clusters concept to other Czech regions.

  • Název v anglickém jazyce

    CREATIVE CLUSTERS IN THE CZECH REPUBLIC - STRATEGY FOR LOCAL DEVELOPMENT OR FASHIONABLE CONCEPT?

  • Popis výsledku anglicky

    In an era of globalization and increasing competition among cities, creative industries are gaining greater attention as a catalyst for local and regional development. This is reflected in the theory of Richard Florida, which was accepted after 2002 by professionals in the field of urban planning, especially in North America and Western Europe, but critically analyzed by the academic community in the field of urban and regional development for its insufficient empirical evidence. Creative industries might be fostered through clusters that are widely accepted as concepts for improving the economic efficiency of regions. This paper introduces the concept of creative clusters into discussions by Czech geographers, while analysing the pioneer project-led development of an Audiovisual Cluster in the Zlín Region, and the possible transfer of the creative clusters concept to other Czech regions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AP - Městské, oblastní a dopravní plánování

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/7E09074" target="_blank" >7E09074: Governance of shrinkage within a European Context</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Moravian Geographical Reports

  • ISSN

    1210-8812

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    44-50

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus