Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sediment transport in headwater streams of the Carpathian Flysch belt: its nature and recent effects of human interventions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F15%3AA1601E90" target="_blank" >RIV/61988987:17310/15:A1601E90 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Sediment transport in headwater streams of the Carpathian Flysch belt: its nature and recent effects of human interventions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Flysch lithology (i.e. alternation of less resistant claystones and sand-stones) affects bedload transport parameters in view of relatively fine-sized sedi-ment supply resulting in low flow resistance of channels. Flood competence method (Q20 flood) andmarked particle displacement method (up to Q1-2 flow) was applied to determine critical conditions for the incipient motion of grains in channel bed. The beginning of bedload transport in flysch headwaters under lower values of critical conditions when compared to other regions was confirmed by application of the criteria of unit stream power and unit discharge. The simulated values of bedload transport intensity (1D transport model TOMSED) during a high-magnitude flood in both supply-limited and transport-limited headwaters are significantly lower than it was observed in torrents of the Alpine environment.

  • Název v anglickém jazyce

    Sediment transport in headwater streams of the Carpathian Flysch belt: its nature and recent effects of human interventions

  • Popis výsledku anglicky

    Flysch lithology (i.e. alternation of less resistant claystones and sand-stones) affects bedload transport parameters in view of relatively fine-sized sedi-ment supply resulting in low flow resistance of channels. Flood competence method (Q20 flood) andmarked particle displacement method (up to Q1-2 flow) was applied to determine critical conditions for the incipient motion of grains in channel bed. The beginning of bedload transport in flysch headwaters under lower values of critical conditions when compared to other regions was confirmed by application of the criteria of unit stream power and unit discharge. The simulated values of bedload transport intensity (1D transport model TOMSED) during a high-magnitude flood in both supply-limited and transport-limited headwaters are significantly lower than it was observed in torrents of the Alpine environment.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Sediment matters

  • ISBN

    978-3-319-14695-9

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    13-26

  • Počet stran knihy

    247

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing

  • Místo vydání

  • Kód UT WoS kapitoly