Giftedness and a Possible Risk of Bullying
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F18%3AA1901XLK" target="_blank" >RIV/61988987:17310/18:A1901XLK - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.degruyter.com" target="_blank" >http://www.degruyter.com</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2478/atd-2018-0018" target="_blank" >10.2478/atd-2018-0018</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Giftedness and a Possible Risk of Bullying
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with a possible level of risk of intellectually gifted pupils in relation to bullying at lower secondary schools and grammar schools. In terms of personality characteristics, the gifted pupils are a very diverse group, but some research suggests that they might be a risky group concerning school bullying.
Název v anglickém jazyce
Giftedness and a Possible Risk of Bullying
Popis výsledku anglicky
The paper deals with a possible level of risk of intellectually gifted pupils in relation to bullying at lower secondary schools and grammar schools. In terms of personality characteristics, the gifted pupils are a very diverse group, but some research suggests that they might be a risky group concerning school bullying.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Educationis Generalis
ISSN
2585-741X
e-ISSN
2585-7444
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
69-93
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—